Většina lidí nakupuje vánoční dárky v pracovní době, zjistil průzkum portálu Morethanoffice. Až 80 % lidí, kteří nakupují dárky přes internet, si navíc balíček následně nechá doručit na pracoviště, kde ho za ně skoro v polovině případů přebírá recepční. Právě i to je jeden z důvodů, proč se této praxi některé firmy snaží učinit přítrž. Možnost nechat si balík zaslat do práce výslovně zakazuje 6 % z nich.
V průzkumu portálu Morethanoffice jen 19 % respondentů uvedlo, že dárky v pracovní době nenakupují nikdy. Naopak všechny si během práce obstará více než desetina z nich (11,3 %). Většinu dárků pro své blízké řeší v pracovní době bezmála třetina pracovníků (28,9 %).
Kromě promrhaného času zaměstnanců vánoční dárky firmy zatěžují i jinak, jmenovitě jejich recepce. Drtivá většina respondentů (68,3 %) totiž přiznala, že si vánoční dárky nakoupené na internetu nechává posílat pravidelně na pracoviště, osobně si je ale od doručovatele přeberou jen ve 42 % případů.
46 % z nich nechává přebrání balíčku na recepčních. Někteří zaměstnavatelé jsou v tomto ohledu benevolentní, v některých firmách to ale přímo zakazují interní pravidla. Důvod je jednoduchý – recepci tím chrání před zatížením časových i prostorových kapacit.
Některé firmy se pak snaží najít jiná schůdná řešení, výhodná pro recepci i ostatní zaměstnance. Například Skanska plánuje v kancelářské budově Parkview na Pankráci zavedení chytrých úložných skříněk Blocks. Z těch si mohou zaměstnanci vyzvednout zásilku po zadání kódu od přepravce kdykoliv během dne. Do budoucna s nimi Skanska počítá do všech nových kancelářských budov.
„V kancelářích trávíme podstatnou část svého dne, je proto důležité, abychom se v nich cítili dobře. Do našich budov instalujeme kolárny, dobíjecí stanice pro elektrokola, posilovny a nyní jsme zázemí rozšířili právě i o chytré skladovací skříňky,“ říká Alexandra Tomášková ze Skanska Property.
„Moderní firmy se snaží zaměstnancům nabídnout co nejlepší pracovní prostředí. Je to pro ně důležité i z hlediska employer brandingu. Výhody na pracovišti totiž používají jako lákadlo pro uchazeče o práci,“ dodala. Průzkum portálu Morethanoffice probíhal v termínu od 26. 11. do 3. 12. letošního roku a zúčastnilo se ho 659 respondentů.
Napište váš názor