Menu

Co je nového?

Škodovka ukázala novou hybridní Octavii RS

Sdílení
Foto: Škoda Auto

Škodovka nabízí poprvé model RS s plug-in hybridním pohonem. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW nového modelu Octavia RS iV nabízí celkový systémový výkon 180 kW (245 koní).

reklama

Octavii RS iV lze na první pohled rozpoznat jako vrcholný sportovní model čtvrté generace nejprodávanějšího modelu značky díky černým designovým prvkům karoserie. Škodovka nabídne novinku také ve třech dalších elektrifikovaných verzích. Octavia iV s plug-in hybridním pohonem, který je dostupný ve výbavových stupních Ambition a Style, nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 koní). Dvě verze e-TEC o výkonu 81 kW (110 koní) a 110 kW (150 koní) využívají jako první vozy značky mild-hybridní technologii.

„Modelem Octavia RS iV otevíráme novou kapitolu úspěšného příběhu vozů RS. Poprvé jsme u sportovního vrcholného modelu použili plug-in hybridní pohon, který u nového vozu nabízí zvýšený výkon a zároveň snižuje spotřebu paliva a emise CO2,“ říká člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast technického vývoje Christian Strube.

Pohon vozu zajišťuje benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a elektromotor o výkonu 85 kW. Celkový systémový výkon činí 180 kW (245 koní). Maximální točivý moment, který činí 400 Nm, je přenášen přes šestistupňovou automatickou převodovkou DSG na přední kola. Emise CO2 činí cca 30 g/km v režimu WLTP. Vůz tak již nyní plní emisní normu EU6d, která bude závazná od 1. ledna 2021 pro všechna nově zaregistrovaná vozidla v EU.

reklama


Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Dynamický rozjezd zajišťuje elektromotor, jehož maximální točivý moment 330 Nm je k dispozici hned od startu.


Ve sportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje Octavia RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení sportovního podvozku.


Nová Octavia RS iV je standardně dodávána se specifickými LED předními mlhovými světlomety a černými osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Pozornost poutají brzdové třmeny lakované v červené barvě, typické pro vůz RS. Na přání jsou nabízena devatenáctipalcová kola z lehké slitiny.

reklama


Maska chladiče, vzduchové clony Air Curtain, difuzor na specifickém předním nárazníku, boční spoiler a difuzor na zadním nárazníku a lišty kolem bočních oken jsou ve sportovním černém provedení. Verze liftback má černý zadní spoiler, verze kombi nabízí střešní spoiler v barvě vozu.

„Díky typickým prvkům charakteristickým pro vozy RS jsme dodali dynamickému vzhledu nového modelu Octavia ještě sportovnější nádech. Díky řadě černých designových prvků například na masce chladiče, předním nárazníku, zadním nárazníku nebo kolům z lehké slitiny lze hned poznat, že se jedná o vůz RS,“ říká šéfdesignér Škoda Auto Oliver Stefani.

Při pohledu dovnitř vozu upoutá pozornost převážně černý interiér. Tříramenný multifunkční sportovní volant s logem vRS je vybaven páčkami řazení pro převodovku DSG. Přední sportovní sedadla jsou potažena látkou v černé barvě. Na přání nabízí ergonomická sedadla s čalouněním v kombinaci alkantary a kůže, a také nastavení hloubky sedáku.



Logo RS se nachází také na sedadlech. Sedadla, kožený volant, loketní opěrky dveří a přístrojová deska potažená alkantarou mají ozdobné červené nebo stříbrnošedé prošití. Sportovní vzhled interiéru doplňují dekorační lišty se specifickým designem pro vůz RS a pedály, které mají hliníkový vzhled.


Škodovka ukazuje novou Octavii RS! Bude hybridní


Plug-in hybridní pohon je nabízen u modelu Octavia iV RS a také ve výbavových stupních Ambition a Style. V modelu Octavia iV nabízí kombinace benzinového motoru 1,4 TSI a elektromotoru o výkonu 85 kW celkový systémový výkon 150 kW (204 koní). Maximální točivý moment činí 350 Nm. Octavia iV s plug-in hybridním pohonem je také vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG, která je ovládána systémem shift-by-wire. Vůz nabízí dojezd v čistě elektrickém módu v režimu WLTP až 60 kilometrů. Emise CO2 pak činí cca 30 g/km. Octavia iV tak splňuje emisní normu EU6d.

reklama

Vysokonapěťová lithium-iontová baterie obou vozů iV má kapacitu 37 Ah, respektive 13 kWh. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu.

Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Klasická 12V baterie se nachází v zavazadlovém prostoru. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí 450 l, objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 litrů. Objem benzinové nádrže činí 40 litrů, tedy o 5 litrů méně než u vozů Octavia jen se spalovacím motorem.



Škodovka chystá novinku! Čistě elektrické SUV se bude jmenovat Enyaq


Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru