Golf je s více než 35 miliony prodanými vozy nejúspěšnějším evropským automobilem. Světovou premiérou osmé generace modelu Golf začíná nová kapitola v historii bestselleru, který je nyní digitalizovaný, síťově propojený a umožňuje intuitivní ovládání.
Automobilka Volkswagen tvrdí, že Golf ještě nikdy nebyl tak progresivní. Hned pěti hybridními verzemi elektrizuje kompaktní segment. Jeho digitální interiér zpřístupňuje novou dimenzi intuitivního ovládání. Asistovanou jízdu umožňuje až do rychlosti 210 km/h. Jako první model značky Volkswagen využívá prostřednictvím komunikace Car2X kolektivní inteligenci silniční dopravy a předvídavě upozorňuje řidiče na nebezpečí.
Golf slaví svou světovou premiéru tam, kde vznikl a kde je již 45 let vyráběn a zdokonalován: ve Wolfsburgu.
Golf činí po technické stránce největší vývojový skok od debutu této modelové řady před 45 roky. Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, k tomu říká: „Golf je originálem. Již po desetiletí definuje naši značku. S modelem Golf jsme vždy zpřístupňovali nové technologie a inovace širokému okruhu motoristů. O to víc to platí pro osmou generaci, s níž tentokrát přinášíme do kompaktní třídy prvky z prémiového segmentu – a to je pro Volkswagen také typické.“
Nový Golf zpřístupní trvale udržitelnou mobilitu velkému počtu motoristů. Volkswagen u tohoto Golfu navíc sází na snadno srozumitelné ovládání. Šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff říká: „Žijeme ve stále komplexnějším světě. Nový Golf proto řidiči umožňuje snadné a intuitivní ovládání.“ Prakticky veškeré zobrazovací a ovládací prvky jsou digitální. Nové přístroje a informační a zábavní systémy s připojením k internetu splývají v jeden celek, tvořený displeji, dotykovými tlačítky a posuvnými prvky. Na přání mohou být informace zobrazovány také průhledovým displejem.
Pět hybridních pohonů
Volkswagen spouští s novým modelem Golf hybridní ofenzivu. Osmý Golf bude jako první model značky k dispozici s pěti hybridními pohony. Premiéru přitom slaví 48V technika. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče, 48V sada lithium-iontových akumulátorů a nejnovější generace hospodárných motorů TSI tvoří částečně hybridní pohon eTSI. Mezi jeho největší přínosy patří snížení spotřeby paliva až o deset procent (dle metodiky WLTP) a nejvyšší úroveň dynamiky a komfortu při rozjezdu. Volkswagen Golf bude nabízen se třemi výkonovými stupni pohonu eTSI: 81 kW/110 k, 96 kW/130 k a 110 kW/150 k.
Benzín? Elektřina? Vodík! Toyota představuje novou generaci svého vodíkového modelu
Osmá generace bestselleru bude kromě toho k dispozici také se dvěma verzemi externě nabíjitelného hybridního pohonu. Nová hospodárná varianta poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 koní), zatímco velmi sportovní verze GTE je vyladěna na 180 kW (245 koní).
Obě hybridní verze modelu Golf s možností externího nabíjení jsou vybaveny novou sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh, která umožňuje delší dojezd, cca 60 km, s výhradně elektrickým pohonem. Golf se tak může stát na přechodnou dobu vozidlem s nulovými emisemi.
Hospodárné motory na benzin a naftu snižují spotřebu paliva
Nabídka pohonů pro nový Golf zahrnuje navíc nové motory na benzin (TSI), naftu (TDI) a zemní plyn (TGI). Konkrétně se jedná o dva zážehové tříválce s výkony 66 kW/90 k a 81 kW/110 k, dva vznětové čtyřválce s výkony 85 kW/115 k a 110 kW/150 k a jednu jednotku TGI s výkonem 96 kW/130 k. Nové motory TSI se vyznačují mimo jiné inovativním spalovacím procesem „TSI Miller“, který zajišťuje mimořádně nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí. Novinkou u agregátů TDI je technologie Twindosing se dvěma katalyzátory SCR. Volkswagen jejím prostřednictvím zmenšil emise oxidů dusíku (NOx) až o 80 procent. Navíc se podařilo snížit spotřebu paliva motorů TDI až o 17 procent v porovnání s předchůdcem.
Síťové propojení s internetovými službami a funkcemi
Systémy jsou propojeny nejen vzájemně mezi sebou, ale díky jednotce OCU (Online Connectivity Unit) jsou spojeny také s okolním světem Golfu. Sériově dodávaná jednotka OCU, vybavená integrovanou kartou eSIM, umožňuje využívat internetové funkce a služby „We Connect“ a „We Connect Plus“.
Předvídavá technika je díky komunikaci Car2X realitou
Nový Golf je navíc jako první Volkswagen síťově propojený se svým okolím prostřednictvím sériově dodávané komunikace Car2X. Signály od dopravní infrastruktury a informace od ostatních vozidel v okruhu až 800 metrů upozorňují řidiče na displeji. Golf také předává tato upozornění dál ostatním vozidlům s technologií Car2X. Kolektivní inteligence se tak stává realitou, což je začátek nové fáze bezpečnosti silničního provozu.
Napište váš názor