Menu

Co je nového?

Historie Volkswagenu Golf: Golf IV se stal stylovou ikonou

Sdílení
Foto: Volkswagen

Pod vedením tehdejšího šéfdesignéra značky Volkswagen Hartmuta Warkuße vznikl v polovině devadesátých let Golf IV. Jeho čistý a precizní design nastavil směr dalšího vývoje značky Volkswagen a její následné expanze.

reklama

Golf IV je v současnosti považován odborníky na design za stylovou ikonu, jež dala této modelové řadě progresivní tvář. Jedním z důvodů je skutečnost, že tato generace navázala na Golf I z roku 1974 svou nekompromisní čistotou tvarů, linií a ploch i pro tuto modelovou řadu charakteristickým designem střešních sloupků C. 

Volkswagen stanovil s modelem Golf IV zcela nové standardy kvality v segmentu – a jako první výrobce prolomil hranice mezi jednotlivými třídami. Současně pokračovalo s debutem elektronicky řízeného stabilizačního systému (ESC) a brzdového asistenta v roce 1998 rozšiřování bezpečnostní výbavy.

V témže roce představil Volkswagen první model Golf s novým pohonem všech kol 4MOTION.

reklama


V roce 1999 byl uveden na trh první Golf s 6stupňovou převodovkou. V roce 2001 následoval dnes již jako historický automobil vyhledávaný Golf GTI „Edition 25“ s nejvyšším výkonem 132 kW (180 koní) na oslavu 25. výročí modelu GTI, v roce 2002 byl představen první Golf s přímým vstřikováním benzinu (FSI). Rovněž v roce 2002 uvedl Volkswagen do té doby nejsportovnější verzi modelu Golf, R32 s nejvyšší rychlostí 250 km/h. A tato vrcholná varianta modelové řady byla v roce 2003 poprvé k dispozici s revolučně rychle řadící a hospodárnou dvouspojkovou převodovkou (DSG).


Téhož roku uvolnil čtvrtý Golf v pořadí – ale první s kompletně pozinkovanou karoserií a na přání s navigačním systémem včetně barevného displeje – místo pro nový Golf V, a to po 4,99 milionu vyrobených exemplářů.


Milníky modelové řady Golf IV:

1997Extrémně vysoká kvalita karoserie, mj. díky laserovému svařování
Modré osvětlení přístrojů
Nový pohon všech kol 4MOTION
Poprvé navigační systém s velkým barevným displejem
1998Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zařazen do výbavy na přání
1999ESC je zahrnuto do sériové výbavy
První Golf s 6stupňovou převodovkou
2002První Golf s přímým vstřikováním benzinu (FSI
Debut vrcholného sportovního modelu Golf R32
2003První dvouspojková převodovka (DSG) v modelu Golf R32
Ukončení výroby čtvrté generace po 4,99 milionu vyrobených vozů

Historie Volkswagenu Golf: Golf III byl průkopníkem bezpečnostních systémů


Historie Volkswagenu Golf: Golf II zdokonalil úspěšný koncept


Historie Volkswagenu Golf: Golf I – průkopník z Wolfsburgu


Napište váš názor

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Využíváme Akismet k redukci spamu. Zjistěte více.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru