Aktivity značek Alpine Cars, Renault Sport Cars a Renault Sport Racing budou nově spojeny do jediného subjektu pod značkou Alpine. Alpine spojí autenticitu své značky, specializované výroby, inženýrství a výraznou mediální prezentaci Formule 1.
Alpine je bezpochyby ztělesněním francouzského automobilového průmyslu, uznávanou značkou vycházející ze slavného závodního dědictví a vysoce kvalifikovaných specialistů vyrábějících A110 v závodě v Dieppe.
Renault Sport Cars disponuje týmem 300 osob, které jsou mistry ve vývoji sportovních automobilů. Daly skupině Renault emblematické automobily, jako jsou R5 Turbo, Clio V6, Mégane RS Trophy a nová Alpine A110.
Renault Sport Racing a stejnojmenná stáj F1 čítají 1 200 osob, které vyvíjejí pro automobilový sport ekvivalent „nejsložitějších mechanických hodinek“. Jedná se o jedny z nejlepších odborníků na aerodynamiku, o mechaniky a vývojáře zabývající se motory. Formule 1 také nabízí obrovskou marketingovou platformu s půlmiliardou fanoušků představující jedinečnou příležitost pro posílení image značky Alpine v celosvětovém měřítku.
Alpine se bude spoléhat na velikost a prostředky skupiny Renault a Aliance RNM, jako je nová platforma Aliance EV, globální průmyslová stopa, kupní síla pro zajištění konkurenceschopnosti a optimalizaci nákladů, celosvětovou prodejní síť a finanční služby RCI. Cílem je dosáhnout rentability do roku 2025 při započtení investic do automobilového sportu.
Vozový park 100% na elektrický pohon
Nová organizace, prohloubení synergie se skupinou Renault a Aliancí a spolupráce s vybranými partnery budou mít zásadní význam pro podporu plánu výroby. Chystá se například:
- Sportovní vozidlo nižší střední třídy (Segment B) na 100 % elektrický pohon založené na platformě aliance CMF-B EV
- Sportovní crossover (Segment C) na 100 % elektrický pohon založený na platformě aliance CMF-EV
- Nástupce A110 na 100 % elektrický pohon, vyvíjená ve spolupráci s Lotusem
V rámci rozvoje obchodní jednotky podepsaly skupina Renault a skupina Lotus memorandum o porozumění s cílem posoudit různé oblastí spolupráce, mezi něž patří i společný vývoj sportovního elektromobilu. Týmy Alpine a Lotusu vypracují společně kompletní studii proveditelnosti pro inženýrství, konstrukci a vývoj takového modelu a využijí přitom zdroje, zkušenosti a zařízení příslušných subjektů ve Francii a Velké Británii.
Alpine bude na vrcholu inovací ve skupině Renault, ať už se jedná o technologie, prodej, zákaznické zkušenosti nebo všechny ostatní oblasti podstatné pro značku a její zákazníky.
Příští generace automobilů Alpine bude vycházet z nejnovějších inovací skupiny Renault a bude využívat technologie a zkušenosti z F1: efektivní správa energie, bezpečnostní systémy a řešení konektivity odvozené od vysoce výkonných řešení F1 týkajících se analýzy a zpracování údajů, které přinesou automobilům značky výraznou konkurenční výhodu.
„Nový subjekt kombinuje tři značky s rozdílnými přednostmi a oblastmi, v nichž vynikají, aby vznikl jedinečný a samostatný podnik. Know-how našeho závodu v Dieppe a technická suverenita našich týmů ve Formuli 1 a Renault Sport se zúročí v naší modelové řadě na 100 % elektrický pohon, díky čemuž upevní název Alpine v budoucnosti. Budeme na okruzích a na silnicích autentičtí a high-tech, nabití a nadšení,“ říká ke spojení generální ředitel Alpine Laurent Rossi.
Pokračování v závodech
Alpine a Renault mají dlouhou závodní historii a vítězily v řadě kategorií, jako jsou Formule 1, rallye nebo vytrvalostní závody. Závody zůstanou v centru ambiciózních projektů Alpine a Formule 1 bude jádrem sportovní strategie značky.
Od roku 2021 bude tým F1 Alpine soutěžit s nejprestižnějšími jmény automobilového průmyslu a vstoupí do velmi exkluzivního klubu továrních tymů.
„Poskytnout silnou a specifickou identitu Formule 1, ale také všem závodním programům značky, je povinnost a zároveň příležitost. Když umístíte automobilový sport do centra vašeho zájmu, je klíčová grafická identita. Představený design je prvním ztělesněním nové identity stáje Alpine F1 Team. Některé grafické prvky zůstanou na designu závodního vozu a jiné se budou měnit. Rozměrný znak Alpine a jeho trikolórové grafické ztvárnění jsou prvním významným symbolem identity závodní značky. Modrá, bílá a červená odkazují na barvy francouzské a anglické vlajky, což je v našich očích velmi důležité. Další grafické varianty všech závodních aktivit dorazí později,“ vysvětluje ředitel designu značky Antony Villain.
Značka zrozená v závodech a pro závody
Alpine založil v roce 1955 Jean Rédélé, mladý člověk s vášní pro motorsport, jehož oblíbená oblast – Alpy – mu byla inspirací pro název značky. Podnik se začíná rozvíjet od doby, kdy se v roce 1962 objevila originální A110. V té době Alpine a Renault úzce spolupracují, neboť vozidla Alpine prodávají a servisují autorizovaní prodejci Renaultu.
Na začátku sedmdesátých let patří Alpine mezi elitu v rallye. V roce 1971 Alpine ovládla stupně vítězů na slavné Rallye Monte-Carlo, což se opakovalo v roce 1973, tedy v roce, kdy se stala prvním korunovaným mistrem světa konstruktérů v rallye.
Současně se začaly prodávat i sériové vozy. Značka se proto rozhoduje postavit příslušný závod v Dieppe, který byl dán do provozu v roce 1969, dnes se tu vyrábí nová A110. V roce 1971, tedy dva roky předtím, než Alpine koupila skupina Renault, se objevuje na scéně A310.
Alpine zaznamenala největší úspěch v automobilovém sportu v roce 1978, kdy vyhrála závod 24 hodin Le Mans. Dieppe potom pokračovalo po dobu celých sedmdesátých a osmdesátých let v uvádění nových inovativních modelů na trh, přičemž šlo zejména o A310 V6 a GTA, až do doby, než se výroba definitivně zastavila v roce 1995. V roce 2017 uvedla Alpine na trh novou A110, model věrný nadčasovým principům originální A110, který měl okamžitý úspěch u nadšenců a získal řadu mezinárodních cen.
Leave a reply