Taky se občas na ulici přistihnete, že si pobrukujete úvodní písničku oblíbeného seriálu? Dneska večer jděte domů raději kanálem, máme pro vás výběr těch nejchytlavějších a nejzajímavějších seriálových songů ever! Pro tentokrát vynecháme všechny všeobecně profláknuté znělky k oblíbeným Přátelům, Simpsonům a Teoriím velkých třesků a zaměříme se na stejně milované seriály našeho dětství a dospívání.
Flintstoneovi
Kdo by nemiloval rodinku velmi moderních obyvatel doby kamenné. S každým dílem se nám zarývala úvodní písnička, která doprovázela Freda Flintstonea na jeho cestě z práce domů, pod kůži. Ačkoliv se do seriálu zařadila až od třetí série, stala se „Meet the Flintstones“ legendou. Aby taky ne, když byla údajně inspirována samotným velkým Beethovenem.
Profesionálové
Jooo… Bodie a Doyle, potírání zločinu v jejich podání dostalo najednou úplně nový rozměr, všichni jsme chtěli být jako oni, prohánět se britskými uličkami a bojovat proti těm největším kriminálníkům. V našich mokrých snech jsme házeli salto přes Ford Capri za zvuku úvodního songu z pera Laurie Johnsona a nekompromisně odstřelovali všechny gangstery celého světa.
Knight Rider
Je třeba k tomu něco dodávat? KITT byl prostě boží! A v té době se nám asi zdál trochu boží i „Mitch Buchanon“ sedící za volantem. I když, ruku na srdce, KITT by zvládnul všechny ty neřády vyřídit i bez Hasselhoffa. Úvodní song jako by byl z Marsu, neotřelý, inovativní a k seriálu s mluvícím autem naprosto dokonalý!
CSI Miami
Oukej, tenhle seriál není zase tak geniální, ale za těch pár let vysílání se Horatio Caine a jeho grif, kterým dokázal sundat z očí sluneční brýle jako nikdo jiný, stal taky tak trochu legendární. A úvodní písnička je skvělá, ještě aby nebyla, když si jí Horatio vypůjčil od The Who. Song kritizující moc a sílu si zahrál i v jiných televizních seriálech a filmech, i v několika politických kampaních, Kriminálka Miami na něm ale pravděpodobně profitovala nejvíc.
M.A.S.H.
Asi nejpozoruhodnější vznik oblíbené filmové znělky má za sebou ta k M.A.S.H. Původně měla vzniknout jako nejdebilnější písnička všech dob k jedné jediné scéně ve filmovém zpracování předchůdce oblíbeného seriálu, kde se jeden z hrdinů rozhodne spáchat sebevraždu a ostatní mu uspořádají opravdovou „Poslední večeři“ se vším všudy. Slova chtěl písni dodat sám režisér filmu Robert Altman, nic mu ale nepřišlo dostatečně stupidní natolik, aby byl s textem spokojený, proto přenechal tuhle práci svému čtrnáctiletému synovi, který za jedno odpoledne vystřihnul celý text k „Bezbolestné sebevraždě“. Z filmu se stal hit, píseň převzal jako hlavní song veleúspěšný seriál a ze čtrnáctiletého „blbečka“ se rázem stal boháč!
Leave a reply