Virtuální závod Le Mans není vtip, ale současná koronavirová realita! Na startu se přitom sejdou hvězdy ze skutečného závodního světa, pojede například tovární tým Toyoty.
Soutěžní sezóna WEC 2019-2020, která podle původního harmonogramu měla být završena letos v červnu, byla vzhledem k posledním událostem odložena na pozdější část roku s dalšími podniky naplánovanými na srpen, září a listopad. Toyota Gazoo Racing proto přijala pozvánku zúčastnit se 13. a 14. června virtuálního závodu, který se bude pořádat ve stejném termínu jako původně naplánovaný podnik 24 hodin Le Mans.
S vozem č. 7 pojedou obvyklí piloti, tedy vedoucí jezdci světového šampionátu Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López, k nimž se připojí specialista na e-motorsport Maxime Brient (23) z města Le Mans.
Obvyklou jezdeckou sestavu vozu č. 8 zastupují Sébastien Buemi a Brendon Hartley. K nim se připojí Kenta Jamašita, jezdec WEC Challenge týmu Toyota Gazoo Racing, jenž nahradí obvyklého pilota WEC Kazukiho Nakadžimu; jezdeckou sestavu završuje Juri Kasdorp (23) z nizozemského Montfortu.
Mike, José a Sébastien, stejně tak jako Maxime a Juri, pojedou závod na simulátorech přímo z domova na různých místech Evropy, zatímco Brendon se připojí z Nového Zélandu. Kamui a Kenta pojedou v Tokiu. Kentovi bude v Tokiu poskytovat podporu Kazuki.
Všichni jezdci budou mít po ruce speciální technický tým v základně Toyoty v německém Kolíně nad Rýnem, kde se bude analyzovat a řešit nastavení vozů i soutěžní strategie.
Regule závodu vyžadují nejméně čtyři jezdce na každý vůz. Tým se proto rozhodl přizvat dva zkušené a úspěšné závodníky ze světa e-motorsportu, kteří přispějí svými znalostmi soutěžního simulátoru rFactor 2 a příslušných charakteristik nastavení.
Jelikož pro virtuální závod 24 hodin Le Mans nejsou k dispozici žádné hybridní vozy LMP1, Toyota se podobně jako všechny ostatní týmy závodící na prototypech zúčastní s vozy Oreca 07 LMP2 se speciální úpravou ve válečném zbarvení monopostů TS050 Hybrid.
Přestože Toyota v obou posledních závodech 24 hodin Le Mans zvítězila a získala oba mistrovské tituly 2018-2019 v šampionátu WEC, tým nastupuje do premiérového závodu v e-motorsportu s pokorou a jediným cílem pobavit fanoušky, kteří na další podnik WEC čekají již od únorového závodu v Austinu.
Tovární tým bude čelit silné konkurenci slovutných zástupců světového motorsportu, kteří společně nastoupí na startovní rošt čítající 50 vozů; utká se tak např. s týmem Penske Racing (účastník mistrovství IMSA a legendárního Indycaru), jezdci Team Redline (specialista na závody na simulátorech), týmem Toyota Gazoo Racing Argentina, stejně tak jako tradičními konkurenty ze šampionátu WEC, kterými jsou jezdci týmů Rebellion, Aston Martin a Porsche.
„E-motorsport je pro nás novou zkušeností, takže k virtuálnímu závodu 24 hodin Le Mans přistupujeme s nadšením i pokorou zároveň. Chceme fanouškům vytrvalostních soutěží nabídnout nějaké vzrušení a vyplnit mezeru ve dnech 13. a 14. června kvůli odložení závodu 24 hodin Le Mans. Pro většinu z nás bude tato zkušenost nová, ale již se těšíme, až budeme moci opět závodit a také zjistit, jak si na tom stojíme v tomto vysoce konkurenčním odvětví,“ říká prezident týmu Hisatake Murata.
Formule 1 se vrací! Letos se pojede jen 8 závodů
První oficiální část se uskuteční 9. až 11. června, kdy každý den od 10 ráno středoevropského času proběhnou ve 12hodinovém slotu volné tréninkové jízdy; dalších sedm hodin bude k dispozici 12. června od 10:00 středoevropského času. O pořadí na startovním roštu rozhodne 20minutová kvalifikační jízda pro každou kategorii se zahájením 12. června v 18:10, samotný závod pak započne v tradičním čase 15:00 hodin následujícího dne. Podnik se bude streamovat živě prostřednictvím různých sociálních sítí a streamovacích platforem.
Leave a reply