Konvertoplán V-22 Osprey společnosti Bell Boeing má na kontě přes 600 tisíc letových hodin. Po tuto dobu má k dispozici nepřetržitou zákaznickou podporu zajišťující, aby si stroje udržely plnou operační připravenost na nejrůznější mise a pro přepravu klíčového nákladu nebo personálu.
Flotila strojů V-22, které vyrábí společnosti Bell Textron a Boeing, se postupně rozrostla na více než 400 konvertoplánů. Ty jsou ve výzbroji tří složek Armády Spojených států – námořní pěchoty, letectva a námořnictva. Dále jimi disponuje i japonská armáda.
Osprey je jediným vojenským letadlem na světě, jež využívá technologii překlopných rotorů. Jeho rychlost, dosah, manévrovatelnost a logistické schopnosti mu na dnešním trhu zajišťují pozici jedinečně všestranného a nákladově efektivního vojenského letounu.
„Momentálně na světě neexistuje letadlo, jehož parametry by byly srovnatelné se strojem V-22,“ uvedl Kurt Fuller, viceprezident programu Bell V-22 a programový ředitel Bell Boeing. „Přes 600 000 letových hodin je ekvivalentem nespočtu taktických, logistických a humanitárních misí a zároveň odkazem vysokého nasazení mužů a žen, kteří každý den se strojem létají a udržují jej v provozu,“ dodává Fuller.
Společnost Bell Boeing přímo podporuje operační připravenost konvertoplánů V-22 Osprey – flotilám těchto strojů poskytuje komplexní globální servis zahrnující vše od podpory údržby, školení, zástupců přímo v terénu, analýzy dat až po dodávky nových a náhradních dílů. Například velitelství speciálních operací vzdušných sil nedávno zadalo společnosti Bell Boeing kontrakt na dodávku a instalaci souprav pro úpravu gondol a kabelových svazků konvertoplánu CV-22 pro vzdušné síly. Cílem těchto úprav je zdokonalit design gondol a kabelových svazků, tak aby se vylepšila celková spolehlivost a udržovatelnost stroje, což v konečném důsledku výrazně zkracuje dobu opravy a zlepšuje jeho připravenost.
„Každá letová hodina stroje V-22 je výsledkem týmového úsilí,“ uvedl plukovník Matthew Kelly, vedoucí programu Společného programového úřadu V-22. „Piloti, mechanici, inženýři, pracovníci programu spolu s našimi průmyslovými partnery společnými silami zajišťují bezpečný a efektivní provoz konvertoplánů V-22,“ dodal Kelly.
Mezi nedávné úspěchy programu se řadí i nejnovější varianta Osprey, CMV-22B, zařazená do výzbroje jednotky logistické multimisijní podpory VRM-30, přezdívané „Titáni“. Ta úspěšně absolvovala první dodávku motoru F-35 na letadlovou loď USS Carl Vinson a výsadky s parašutistickým týmem „The Leap Frogs“ amerického námořnictva zkraje tohoto roku.
„Od prvního letu před více než 30 roky až po dosažení nynějšího významného milníku letových hodin se provoz stroje V-22 nese jasně ve znamení úspěchů,“ řekl Shane Openshaw, viceprezident společnosti Boeing V-22 a zástupce programového ředitele společnosti Bell Boeing V-22. „Zaměřujeme se na optimalizaci budoucí udržitelné podpory, partnerství se zákazníky a závazky týkající se inovací, pružnosti a pohotovosti nám tedy zajistí, že budeme stavět na schopnosti těchto strojů plnit jakékoli nároky a potřeby, které jednotlivé mise vyžadují,“ dodal Openshaw.
Leave a reply