Rozpoznávání obličeje a hlasu, rozšířená realita či automatické překládání hovoru do více jazyků bude v blízké budoucnosti stále rozšířenější. Běžné bude i plánování pracovních schůzek a aktuální spolupráce na základě strojového určení.
Nové pracovní prostředí
V poslední době se zásadně mění pracovní prostředí a také formy komunikace a spolupráce. Místa, ve kterých pracujeme, dnes nezahrnují pouze klasickou kancelář, ale i domácí kancelář, coworking nebo kavárnu. Mění se i prostory určené pro jednání ve firmách.
„Máme možnost pracovat vzdáleně téměř odkudkoliv. Trendem je zmenšování konferenčních místností a obecně prostor pro týmovou práci. Technologie jako videokonference a bezdrátové sdílení obsahu začínají být běžně používány v dalších firemních prostorách, a ne pouze v zasedacích místnostech při důležitých jednáních,“ říká Andrej Hronec, zástupce společnosti Lifesize v ČR.
Video vládne
Oblast video technologií se neustále vyvíjí. Zapojení nových technologií přinese v blízké budoucnosti další možnosti – například souběžný překlad probíhající konverzace do více jazyků. Videokonference díky vylepšení AI technologií, rozšířené realitě, automatickým jazykovým překladům a sledování výrazu obličeje.
„Lidé jsou technologiemi moderní doby zhýčkaní a mají vysoká očekávání. V budoucnosti uvidíme, jak budou přední společnosti řídit „videokulturu“, která umožní efektivně pracovat každému zaměstnanci na jakémkoliv zařízení,“ doplňuje Andrej Hronec.
Roboti plánují náš čas
Využití jazykového ovládání, například Siri, Alexa nebo Cortana, které se stalo rychle populární, vyvolalo zájem také o automatizaci a robotická řešení v business prostředí. Video a audio technologie budou v budoucnosti rozpoznávat obličeje a hlas, automaticky generovat shrnutí schůzek, vytvářet inteligentní poznámky nebo jazykový překlad. Obrovskou roli však bude hrát bezpečnost. Firmy totiž hledají způsob, jak využívat moderní technologie, aniž by se vystavovaly nebezpečí cloudových útoků.
Vzestup Al (umělé inteligence) a machine learning (strojového učení) nabízí zjednodušení způsobu komunikace z pohledu koncového uživatele. IT administrátorům zase pomáhá při monitorování sítí a koncových bodů pro zvýšení spolehlivosti a výkonu.
Automatizace „People first“
Ideální praxe musí kombinovat to nejlepší z obou světů a přinášet ty nejlepší možnosti budoucího fungování. „Technologie založené na cloudu, nám dávají přístup k obrovskému množství dat. Klíčem k úspěšné integraci AI do běžného efektivního fungování je ale přístup, který nebude upozaďovat lidský faktor před technologiemi,“ uzavírá Jaroslav Blažek z Accenture ČR.
Leave a reply