Po téměř 3 500 ujetých kilometrech po celé Francii se včera vítězem letošního 107. ročníku Tour de France stal Tadej Pogačar. Pro 21letého Slovince to byl první úspěch na největším cyklistickém závodě světa v jeho kariéře.
Po 21 etapách dojeli účastníci letošní Tour de France včera do cíle na pařížský bulvár Champs- Elysées. Na trati, dlouhé téměř 3 500 kilometrů, nechal 21letý Slovinec Tadej Pogačar konkurenci daleko za sebou a zvítězil tak poprvé ve své kariéře v celkovém hodnocení Tour de France.
Své vítězství Pogačar oslavil s jedním z charakteristických pohárů, které v letošním roce už podesáté navrhla společnost Škoda Design. Zelenou trofej pro vítěze bodové klasifikace obdržel irský jezdec Sam Bennett.
Poháry pro vítěze jsou inspirovány uměním českých sklářů a vznikly ve spolupráci designéra Škoda Auto Petera Olaha a české sklářské firmy Lasvit.
V letošním roce jsou 60 centimetrů vysoké a čtyři kilogramy vážící trofeje ze zeleného a čirého skla charakteristické vzorem složeným z obdélníků, které se směrem zdola nahoru zvětšují.
Jako oficiální hlavní partner Tour de France poskytla Škodovka také až 250 vozů organizátorům a vedení závodu, mimo jiné i speciální velitelský vůz („Red Car“) ředitele Tour de France Christiana Prudhomma. Den po své světové premiéře v Praze se model Škoda Enyaq iV představil jako velitelský vůz na trati z Gap do Privas a k vidění byl také na závěrečných dvou etapách.
„Tour de France a Škoda – to k sobě prostě patří. Náš podnik byl konec konců před 125 lety založen jako továrna na výrobu jízdních kol. Oficiálním hlavním partnerem závodu jsme již od roku 2004 a letos jsme přišli s něčím naprosto mimořádným: poprvé jsme poskytli jako velitelský vůz náš nový model Enyaq s plně elektrickým pohonem. Využíváme tak tuto jedinečnou příležitost k tomu, abychom náš nový elektromobil představili hned po světové premiéře v Praze širokému mezinárodnímu publiku,“ říká po skončení Tour de France předseda představenstva Škoda Auto Thomas Schäfer.
Leave a reply