Škodovka představila další žákovský vůz. Tentokrát se jedná o kabriolet, jehož název odkazuje do minulosti. Přivítejte Škodu Slavia!
Sedmým žákovským vozem značky Škoda spojuje 31 žáků renomovaného Středního odborného učiliště Škoda Auto historii se současností. Otevřená Škoda Slavia v jubilejním roce společnosti připomíná svým jménem první jízdní kola, která Václav Laurin a Václav Klement po založení podniku v roce 1895 vyráběli.
Scala v karosářské verzi spider kombinuje jasné a emocionální linie moderního kompaktního modelu s počátky automobilismu, kdy měly vozy většinou otevřenou karoserii.
Od prvního výkresu až po stavbu vozu prováděli žáci všechny pracovní kroky sami, za podpory svých pedagogů a odborníků z mladoboleslavské automobilky, jmenovitě z oblasti designu, výroby a technického vývoje. Tento již sedmý žákovský vůz od roku 2014 tak znovu dokládá vysokou kvalitu vzdělávání na tomto učilišti.
„Žákovský vůz je stěžejním projektem každého ročníku Středního odborného učiliště Škoda Auto. V tomto již sedmém ročníku naši žáci při plánování, přípravě konstrukce a výrobě působivého modelu dokládají vysoký standard vzdělání v naší společnosti. Mají možnost postavit si své auto snů a současně přitom spolupracují s profesionály z různých oblastí automobilky. Seznamují se tak již v rámci výuky s postupy, které se po skončení studia na učilišti stanou součástí jejich práce v naší společnosti,“ říká k projektu Alois Kauer, který je od února 2020 novým vedoucím Škoda Akademie.
V sedmém ročníku projektu žákovského vozu využilo 26 zapojených žáků a 5 žákyň poprvé jako základ svého vysněného vozu model Scala. Kompaktní hatchback přitom proměnili v mimořádně sportovní verzi spider. Dali mu jméno Slavia a odkazují se tak v roce 125. výročí založení společnosti na první jízdní kola, vyráběná zakladateli podniku Václavem Laurinem a Václavem Klementem v Mladé Boleslavi.
Stejně jako u sériového modelu Scala dodává i karosářské verzi spider sportovně-emocionální vzhled výrazný design, který se vyznačuje precizními liniemi a propracovanými plochami a který zaujme a nadchne.
Odpovídající dynamiku poskytuje vozu Slavia benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní), známý taktéž z modelu Scala, a sedmistupňová převodovka DSG.
Ze sériového vozu pochází také přední a zadní náprava, řízení, kompletní elektronika včetně kabeláže i asistenční systémy. Nedotčena zůstala také palubní deska, virtuální kokpit a infotainment systém.
Novinka nezaujme na první pohled jen zvenčí, ale také díky vymazlenému interiéru. Sportovní akcenty vytvářejí čtyřbodové bezpečnostní pásy a speciální závodní sedadla značky Sparco, jejichž sedáky a opěradla jsou potažené černou perforovanou kůží. Bočnice sedadel jsou potažené černou karbonovou kůží s bílými kontrastními švy. Výrazné švy vytvářejí akcenty také na dalších dílech v interiéru z černé kůže, například na středové loketní opěrce, manžetě řadicí páky, na madle páky ruční brzdy nebo na dělicí stěně za sedadly. Tuto kombinaci nalezneme i na dolních dvou třetinách věnce volantu. Horní třetina volantu je stejně jako hlavice řadicí páky potažená bílou kůží.
Škodovka pracuje na kabrioletu! Bude se jmenovat Slavia
Pozornost pak upoutá zejména kožená dělicí stěna v černé barvě za sedadly, ve které jsou zabudovány dva basové reproduktory, které drží dva vyšití lvi. Subwoofer má výkon 2 250 W, ostatní reproduktory pak 320 W.
Jak Slavia vypadá se můžete podívat v naší galerii:
Leave a reply