Tým Toyoty při návratu na Rallye Mexiko vybojoval nádherné vítězství a dvojí pódiové umístění. Sébastien Ogier se současně svým rekordním sedmým vítězstvím stal nezpochybnitelným mistrem tohoto náročného podniku pořádaného na šotolině.
V prvním podniku světového rallyového šampionátu FIA od roku 2020, kdy jezdci opět zamířili do značných nadmořských výšek v horách nad městem León, a tudíž i v prvním horském podniku v éře vozů Rally1, dokázal GR Yaris Rally1 Hybrid svými výkony vybojovat tři místa z prvních čtyř, když po napínavém závěru Elfyn Evans zakončil na třetím místě, zatímco Kalle Rovanperä dojel čtvrtý.
Ogier s navigátorem Vincentem Landaisem, držící si vedoucí pozici již od první rychlostní zkoušky v sobotu ráno, vstupovali do nedělního finále s náskokem 35,8 sekundy, což byl dostatečný polštář pro bezpečnou jízdu v dopoledních měřených úsecích – které zahrnovaly i nejdelší rychlostní zkoušku víkendu, úsek Otates o délce 35,63 kilometru.
Ogier poté svým pozoruhodným výkonem zpečetil vítězství nejrychlejším časem v závěrečné Power Stage, kdy si zajistil maximální bodový zisk, a dostal se tak do vedení šampionátu s náskokem tří bodů – přestože se zúčastnil pouze dvou ze tří dosavadních letošních podniků.
Nejnovější Ogierův rekord (po prvním vítězstvím na Rallye Mexiko pro tým TGR-WRT před třemi lety) přichází krátce poté, co Ogier v lednu dosáhl historicky nejvyššího počtu vítězství na Rallye Monte-Carlo (celkem devět). Úspěšně pokračuje i nová spolupráce s Landaisem, který v Mexiku soutěžil poprvé.
Tým se až mučivě těsně přiblížil k zisku prvních dvou míst v závodu, kdy Evansovi v posledním měřeném úseku unikla druhá příčka o pouhé 0,4 sekundy za Thierrym Neuvillem z týmu Hyundai.
Evans s navigátorem Scottem Martinem zahájili nedělní jízdu v dobrém tempu, kdy pokořili konkurenty svým nejrychlejším časem v úseku Otates, a zvýšili tak pravděpodobnost zisku druhého místa. Kvůli poškozenému systému zavěšení byli nuceni provést opravu přímo v terénu, aby mohli pokračovat v boji, avšak nakonec se po lítém souboji museli spokojit s nejnižším stupínkem pro vítěze.
Rovanperä a Halttunen na čtvrtém místě získali další cenné body k obhajobě mistrovského titulu poté, co páteční jízdu zakončili minutovou ztrátou za vedoucím jezdcem kvůli čištění tratě na šotolinových úsecích. Rovanperä tlačil na pilu v Power Stage ve snaze získat bonusové body, a i přes poškození zadního spoileru kvůli širokému průjezdu zatáčkou zde zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Nyní je třetí v celkovém pořadí se ztrátou čtyř bodů na Ogiera.
„Byl to úžasný víkend a z tohoto vítězství mám velkou radost. Přijeli jsme s jasným cílem tuto rallye vyhrát. Vůz byl tento víkend skvělý; pro nás to byl bezchybný víkend a také byl dobrý pro celý tým, takže mu děkujeme, že se to proměnilo ve skutečnost. Když nakonec získáte 30 bodů, takový víkend je skutečně dokonalý,“ radoval se po vítězství Sébastien Ogier.
Konečné výsledky Rallye Mexiko
- 1. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 3 hod 16 min 9,4 s
- 2. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +27,5 s
- 3. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +27,9 s
- 4. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1 min 55,3 s
- 5. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2 min 58,8 s
- 6. Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +12 min 31,5 s
- 7. Emil Lindholm/Reeta Hämäläinen (Škoda Fabia Rally2 evo) +13 min 4,4 s
- 8. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +13 min 37,7 s
- 9. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +15 min 19,6 s
- 10. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) +15 min 56,6 s
A co bude následovat?
Prvním kolem letošní sezóny na čistě asfaltovém povrchu bude Rallye Chorvatsko, pořádaná ve dnech 20.–23. dubna na náročných cestách kolem hlavního města Záhřebu. Rychlostní zkoušky jsou skladbou rychlých i techničtějších úseků s neustálými změnami povrchu a přilnavosti. Máme se na co těšit!
Leave a reply