Škoda Fabia Rally2 bodovala v americkém šampionátu automobilových soutěží. Pro start na rallye 100 Acre Wood si ji vybrala jedna z nejviditelnějších postav amerického sportu Ken Block.
S novým vozem se jezdec velice rychle sžil. Zbrzdilo ho sice několik defektů, rychlou šotolinovou soutěž však nakonec dokončil na druhé příčce.
Ken Block je známý ze závodů na skateboardu a snowboardu, jezdí na motokrosových motorkách a řídí rallyecrossové speciály. Popularitu si získal mimo jiné i adrenalinovými kousky v driftovacím seriálu Gymkhana.
Pravidelně se také účastní rallyových soutěží na americkém i evropském kontinentu. V Evropě ho fanoušci viděli naposledy v roce 2019.
Pro letošní start v okolí amerického Salemu si vybral vůz Škoda Fabia R5+, což je Fabia Rally2 s dodatečnými úpravami na míru třídy Open 4WD. Nejviditelnějším rozdílem proti evropské třídě Rally2 je dominantní zadní křídlo. Americká pravidla také umožňují použití restriktoru sání s větším průměrem, který posouvá výkon nad hranici tří set koní.
Na start s vozem Fabia R5+ se Ken Block velmi těšil: „Tohle auto je bestie. Jsem ohromen,“ napsal třiapadesátiletý závodník před startem na svůj facebookový profil. A nezapomněl zmínit, že Fabia Rally2 je celosvětově nejúspěšnějším a nejprodávanějším vozem své skupiny.
Při samotné rallye Ken Block vyhrál tři ze čtrnácti rychlostních zkoušek. Kvůli ztrátám zapříčiněným dvěma defekty obsadil nakonec celkové druhé místo se ztrátou necelé půlminuty na vítězného Travise Pastranu.
Block po závodu nešetřil chválou. “Před soutěží jsem s Fabií najel tak sto mil. To je dost málo, aby člověk mohl s novým autem vyhrát rallye. Nicméně dostali jsme se do tempa, vyhráli několik rychlostních zkoušek a o vítězství nás vlastně připravily až dva defekty. Bavil jsem se. Tohle malé auto je rychlejší, než jsme čekali. Fabia v sobě skrývá velký potenciál. Udělala na mě dojem a těším se, co bude dál,” vyprávěl Block.
Podpora přímo z továrny
Na 141 soukromých soutěžních týmů z celého světa si už pořídilo Fabie Rally2. Z více než osmi tisíc startů získaly české speciály téměř tři tisíce umístění „na bedně“ a na dvanáct set vítězství. Není proto divu, že jde o nejúspěšnější závodní vůz v historii automobilky a nejprodávanější a nejúspěšnější speciál své skupiny na světě. Vedle spolehlivého, odolného a rychlého auta poskytuje Škoda Motorsport majitelům těchto závodních aut špičkovou podporu a servis.
Zákaznický program pro ně znamená, že kdykoliv a kdekoliv potřebují, mají k dispozici originální náhradní díly. I díky otevření nového moderního sídla s rozsáhlými výrobními kapacitami v roce 2018 zvládá Škoda Motorsport obsloužit soukromé týmy po celém světě: v Africe, Asii, Austrálii, Evropě a Jižní Americe.
Mezi další poskytované služby patří například repase a úpravy motorů, převodovek či tlumičů, poradenství s nastavením vozů pro jednotlivé soutěže, technická školení nebo vzdálená podpora. Kromě toho Škoda Motorsport vysílá své zkušené inženýry a mechaniky přímo na jednotlivé rallye, kde se o zákaznické vozy starají a jejich majitelům předávají neocenitelné zkušenosti.
Leave a reply