Volkswagen Touareg čeká hned zkraje nového roku mimořádná výzva v podobě účasti v legendární Rallye Dakar 2020. Automobil s přezdívkou „Vašek“ absolvuje v nejnáročnějších podmínkách 9000 kilometrů v barvách českého soutěžního týmu Barth Racing. Sériový Touareg ale nebude závodit, poskytne zázemí reportážnímu týmu, který bude zajišťovat pro fanoušky pravidelné zpravodajství a natáčet dvanáctidílný pořad Dakar za oponou, který bude v průběhu ledna vysílat televizní stanice ČT Sport.
„Volkswagen Touareg je pro kamenité horské cesty a jemný písek pouštních dun na Arabském poloostrově jako stvořený,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.
„Touareg poskytne na dakarské rallye reportérům mimořádný komfort a současně si hravě poradí i se všemi terénními nástrahami nejnáročnější soutěže ve světě motoristického sportu. A to vše bez speciálních úprav, v podobě, v jaké vozy Touareg předáváme našim zákazníkům,“ dodává Štoček.
Bílý Volkswagen Touareg s přezdívkou „Vašek“ na začátku prosince úspěšně absolvoval technickou přejímku ve francouzském přístavním městě Marseille, odkud se nyní plaví na lodi s ostatními soutěžními vozidly všech evropských týmů do Saúdské Arábie, která bude dějištěm již 42. ročníku legendární Rallye Dakar. Členové týmu Barth Racing převezmou svůj doprovodný vůz po jeho vylodění druhý lednový den v Džiddě a hned se pustí do natáčení dvanáctidílného pořadu Dakar za oponou, který budou moci v průběhu ledna pravidelně sledovat diváci televizní stanice ČT Sport.
Dakarský Touareg je poháněn vznětovým motorem V6 3.0 TDI 4Motion o výkonu 170 kW (231 koní) v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou. Doprovodné vozidlo nevyžaduje žádné speciální úpravy, protože i v sériové podobě je připraveno na terén, jímž projíždějí dakarské soutěžní automobily.
Vůz s 19“ koly Sebring a automatickou uzávěrkou diferenciálu je vybaven palivovou nádrží na 90 litrů nafty, která zaručí dlouhý dojezd, a elektricky sklopným tažným zařízením včetně asistenčního systému Trailer Assist pro snadné manévrování s přívěsem. Reportážní tým oceňuje také elektrickou zásuvku 230 V v interiéru, díky níž se Touareg promění i uprostřed nehostinné pouště v multimediální centrálu na kolech.
Elektrický supersport od Volkswagenu má další rekord! Vystoupal až do nebes
Touareg je v terénu nezastavitelný. Sériově dodávaný systém 4Motion Active Control nabízí celkem deset silničních a terénních režimů.
Paket Offroad zahrnuje kromě již zmíněné 90litrové palivové nádrže také doplňkové provozní režimy pro jízdu v terénu a spodní ochranné panely. Samosvorný mezinápravový diferenciál s variabilním, asymetrickým rozdělováním točivého momentu umožňuje přenášet až 70 procent hnací síly na přední nápravu, nebo až 80 procent na zadní nápravu.
Rallye Dakar 2020 je 42. ročníkem nejslavnější maratonské soutěže pro různé kategorie motorových vozidel. Dakarská rallye se po mnoha letech přesouvá z jihoamerického kontinentu do Saúdské Arábie. Účastníci se 5. ledna vydají z Džiddy přes Rijád do cíle ve městě Al-Kiddija, kde budou očekáváni 17. ledna. Trasa o délce cca 9000 kilometrů je rozdělena do 12 etap, která zahrnuje jednu dvoudenní, tzv. maratónskou etapu, kterou musí posádky absolvovat bez mechaniků a zázemí svého týmu. Účastníky čekají hory s kamenitým povrchem i pouště s vysokými dunami.
Volkswagen Touareg je mezi českými motoristy velmi oblíbený již od své první generace, která byla představena v roce 2002. Třetí generace, uvedená na český trh v loňském roce, nabízí ještě širší rozsah provozních vlastností od nejvyšší úrovně cestovního komfortu až po vynikající průchodnost terénem. Touareg s nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu 3,5 tuny je také vynikajícím tažným vozidlem. Tak uvidíme, jak se na Dakaru osvědčí!
Leave a reply