Čísla prodejů zboží a služeb prostřednictvím internetu každým rokem raketově rostou. S tím ale i pro vaši webovou stránku vzrůstá důležitost umisťovat se na předních příčkách ve vyhledávačích, tak aby ji mohli vaši současní, a hlavně potencionální zákazníci snadno najít. Klíčem k tomu, aby se vaše stránka mohla zobrazovat mezi prvními, představuje SEO, tedy sada komplexních nástrojů a metod, jež cílí právě na zlepšení pozice ve vyhledávačích.
Kdysi nebyl vůbec žádný problém si funkční a účinné SEO dělat svépomocí. Avšak doba pokročila a obzvláště v odvětvích s vysokou konkurencí to již v současnosti obvykle možné není. Alespoň ne se zdárnými výsledky.
Většina velkých hráčů na trhu využívá služeb profesionálů, kteří se této branži věnují dnes a denně. Tím tedy takováto firma oproti vám získává značnou konkurenční výhodu.
Proto je rozhodně doporučováno i vám si na vylepšení pozice ve vyhledávačích najmout profesionály. Třeba specializovanou agenturu, jež se zaobírá právě takovouto optimalizací webových stránek. Jednu z takových agentur naleznete například na www.digitalflowseo.com.
Dává to finančně smysl?
Proč sáhnout po agentuře a nedělat si SEO sám? Hlavním důvodem je větší profesionalita odvedené práce. Pokud jste majitel firmy tak víte, kolik práce vám dá samotný byznys. Máte ještě navíc čas naučit se SEO na té nejvyšší úrovni? Naučit se používat nástroje, jako jsou Moz, Ahrefs atd.?
Pozici ve vyhledávačích pomáhají zlepšovat například linkbuilding, copywriting či analýza klíčových slov – na to všechno mají v agentuře své specialisty. Výsledkem práce takovéto agentury by navíc krom zlepšení pozice ve vyhledávačích mělo být i vylepšení marketingového obrazu vaší webové stránky v očích veřejnosti.
I přes to, že je SEO mocný nástroj, tak rozhodně není všelékem, který pomůže spasit každou internetovou stránku, potažmo e-shop.
Proto byste si ještě před tím, než si najmete agenturu zabývající se optimalizací pro vyhledávače, měli všechno důkladně propočítat. Stejně jako v případě jakékoliv jiné investice byste se měli předem ujistit, zdali se vám vůbec vyplatí. Jednoduše řečeno výnosy z díky SEO nově získaných klientů, respektive zákazníků, by měly ideálně převyšovat náklady, které platíte agentuře.
Jak asi tušíte, u výnosů se bude zprvu jednat o pouhý odhad, neboť přesné výnosy se predikovat nedají – ty skutečné se v konečném důsledku mohou lišit od těch odhadovaných klidně i o desítky procent. Tudíž je nesmírně důležité své výpočty i průběžně aktualizovat a upravovat tak, abyste měli pokaždé dokonalý přehled o tom, zdali se vám tato investice vyplácí.
Kladný dopad na pozici ve vyhledávačích a marketing. Ale skutečně se agentura vyplatí i vám?
Ačkoliv můžete najmutím agentury věnující se online marketingu a SEO velice snadno přilákat na své webové stránky celou řadu nových klientů, tak je třeba též myslet nejenom na zisky, které vám to přinese, ale i na to, kolik vás to bude stát. Agentury pro vás samozřejmě zadarmo pracovat nebudou a jejich ceny se přitom mohou diametrálně lišit, mnohdy dramaticky. Pokud vám někdo slibuje modré z nebe, je na místě mít se na pozoru. Pokud slibuje modré z nebe za hubičku, utíkejte.
3 tipy pro úspěšný web
Jak je patrné, najmutí agentury není vhodné úplně pro každého. V každém případě doporučujeme si sjednat se zástupcem agentury schůzku a vše s ním probrat. Nechte si předložit co vám nabídne a rozhodněte se tak, aby se z vaší strany jednalo o investici a nikoliv o výdaj.
Pavel Kopecky
28. 5. 2020 - 11:18Tak určitě, třeba i taková agentura https://topranker.cz/seo-analyza/agentura dost dokáže pomocí vašemu podnikání z dlouhodobého hlediska. Když chcete aby jste byli vidět na internetu a víc se o vás vědělo tak jsou takové analyzy návštěvnosti stránek které vám ukáží vaše potencionální zákazníky. A to se hodí třeba když máte nějaký eshop. Nebo třeba cestovatelský blog. A spousty dalších věcí.