Pod vedením tehdejšího šéfdesignéra značky Volkswagen Hartmuta Warkuße vznikl v polovině devadesátých let Golf IV. Jeho čistý a precizní design nastavil směr dalšího vývoje značky Volkswagen a její následné expanze.
Golf IV je v současnosti považován odborníky na design za stylovou ikonu, jež dala této modelové řadě progresivní tvář. Jedním z důvodů je skutečnost, že tato generace navázala na Golf I z roku 1974 svou nekompromisní čistotou tvarů, linií a ploch i pro tuto modelovou řadu charakteristickým designem střešních sloupků C.
Volkswagen stanovil s modelem Golf IV zcela nové standardy kvality v segmentu – a jako první výrobce prolomil hranice mezi jednotlivými třídami. Současně pokračovalo s debutem elektronicky řízeného stabilizačního systému (ESC) a brzdového asistenta v roce 1998 rozšiřování bezpečnostní výbavy.
V témže roce představil Volkswagen první model Golf s novým pohonem všech kol 4MOTION.
V roce 1999 byl uveden na trh první Golf s 6stupňovou převodovkou. V roce 2001 následoval dnes již jako historický automobil vyhledávaný Golf GTI „Edition 25“ s nejvyšším výkonem 132 kW (180 koní) na oslavu 25. výročí modelu GTI, v roce 2002 byl představen první Golf s přímým vstřikováním benzinu (FSI). Rovněž v roce 2002 uvedl Volkswagen do té doby nejsportovnější verzi modelu Golf, R32 s nejvyšší rychlostí 250 km/h. A tato vrcholná varianta modelové řady byla v roce 2003 poprvé k dispozici s revolučně rychle řadící a hospodárnou dvouspojkovou převodovkou (DSG).
Téhož roku uvolnil čtvrtý Golf v pořadí – ale první s kompletně pozinkovanou karoserií a na přání s navigačním systémem včetně barevného displeje – místo pro nový Golf V, a to po 4,99 milionu vyrobených exemplářů.
Milníky modelové řady Golf IV:
1997 | Extrémně vysoká kvalita karoserie, mj. díky laserovému svařování |
Modré osvětlení přístrojů | |
Nový pohon všech kol 4MOTION | |
Poprvé navigační systém s velkým barevným displejem | |
1998 | Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zařazen do výbavy na přání |
1999 | ESC je zahrnuto do sériové výbavy |
První Golf s 6stupňovou převodovkou | |
2002 | První Golf s přímým vstřikováním benzinu (FSI |
Debut vrcholného sportovního modelu Golf R32 | |
2003 | První dvouspojková převodovka (DSG) v modelu Golf R32 |
Ukončení výroby čtvrté generace po 4,99 milionu vyrobených vozů |
Leave a reply