Společnost McDonald’s před nějakou dobou přemýšlela, jak neotřele propagovat svou značku, pokrmy a nápoje, ozvláštnit komunikaci na sociálních sítích a nabídnout zábavný obsah pro chatovací aplikace. Výsledkem bylo několik desítek vtipných gifů, které nabídli uživatelům. To, co se následně stalo, už ale nikdo nečekal. Uživatelé si je nejen okamžitě oblíbili, gify ale teď dobyly metu jedné miliardy shlédnutí.
Většina z animovaných obrázků, která vznikla ve spolupráci s obsahovou agenturou Follow Bubble, byla na portál Giphy nahrána v průběhu roku 2018, o něco později dorazil rozpohybovaný hamburger Tasty Cheese. Na miliardu shlédnutí tak dosáhly za méně než čtyři roky.
Tyto gify jsou také skvělou ukázkou, že dobrý nápad dokáže často předčit i velké reklamní rozpočty: náklady vynaložené na vytvoření gifů byly minimální a mediální budget se dokonce rovnal nule.
„Na začátku bylo hlavním cílem ozvláštnit komunikaci naší značky a našich pokrmů a nápojů. Zároveň jsme uživatelům chtěli nabídnout obsah, který by je bavil a který by naplňoval potenciál virálního šíření. Že se nám to povedlo, ukazovala čísla už první dny po zveřejnění gifů. Že se ale nakonec dostaneme na jednu miliardu shlédnutí, jsme opravdu nečekali a moc nás to těší,“ říká Ladislav Doležal z marketingového oddělení společnosti McDonald’s, který byl za tento počin zodpovědný.
Hlavními hvězdami animovaných obrázků jsou pokrmy a nápoje z restaurací McDonald’s, a tak nechybí například vtipný obsah s hranolky, Big Macem, Cheeseburgerem, s McNuggets, ale i s ovocnými taštičkami nebo zmrzlinou. Svých pět minut slávy dostal také samotný Ronald McDonald.
3 nejpopulárnější gify:
- Zlatý oblouk 75,6 milionu shlédnutí
- Facepalm McNuggets: 73,4 milionu shlédnutí
- McNuggets a omáčka: 45,3 milionu shlédnutí
S nápadem i realizací pomáhala McDonald’s obsahová agentura Follow Bubble. „Gify pro McDonald’s vznikly v poměrně krátké době, i tak jsme byli s výsledkem mimořádně spokojeni jak my, tak i v McDonald’s, “ říká Martin Pistulka, creative director agentury Follow Bubble.
„Zajímavostí je, že se klientovi nejprve příliš nezamlouval gif, na kterém obličej herečky zasypou McNuggets a my jsme si ho museli obhájit. To, že je z něj nakonec druhý vůbec nejoblíbenější gif z celé sady, je ukázkou, že se risk a humor až na hraně vyplácí. Fanoušci McDonald’s ho totiž dokáží ocenit,“ dodává na závěr Pistulka.
Leave a reply