Tento článek rozhodně nebude o focení prsatých krásek, ač by to bylo určitě zajímavé. Položili jsme si otázku, jak by měla vypadat správná reprezentativní fotografie. Měla by vás umět podat v tom nejlepším světle a prodat vaše schopnosti, případně výrobky vaší firmy. Ovšem není fotka jako fotka!
V současnosti na nás nejrůznější weby a magazíny chrlí nepřeberné množství fotografických prezentací firem i jednotlivců. Také vás někdy zaráží jejich úroveň zpracování?
Jak je vůbec možné, že v dnešním světě plném výběrových řízení na super loga a vizuální identity firem stále hodně fotografií na internetu vypadá jak z 80. let?
Neméně zarážející je také fakt, že pět firem má tu samou fotografii koupenou z fotobanky. Proč se na jednu stranu snažíme zaujmout, a přesto sklouzáváme k průměrnosti? Přitom z vlastní zkušenosti dobře víme, že při výběru čehokoli je důležité, kromě toho, jak to funguje, také vzhled čili vizuální prezentace. Vždyť dobrá fotografie prodává výrobek a dělá nám reklamu!
V osobní prezentaci i při prodeji jakéhokoli výrobku platí, že vždy záleží na prvním dojmu. To je fakt, který bychom měli mít na paměti. Pokud máte podnikatelské ambice, to první, co uděláte je vytvoření co nejlepšího webu. Kromě nabídky svých schopností, případně služeb, se musíte také náležitě vizuálně prezentovat, což bez kvalitních a promyšlených fotografií nelze. Jednoduše řečeno: když chcete být při obchodním jednání frajeři, měli byste jako frajeři vypadat i na internetu. Většina lidí se na osobní jednání připravuje. Dnes navíc není problém kohokoli na internetu vyhledat.
Problémem v dnešní době je skutečnost, že každý, kdo si koupí drahý foťák, se najednou považuje za profíka na slovo vzatého. Tak jednoduché to však zdaleka není.
Je to, jako by si člověk koupil nový sporťák, a chtěl v něm hned závodit na mistrovství světa. V někom se sice může díky nové technologii probudit skrytý talent, ale většinou to nedopadá dobře a výsledkem jsou tristní pološílené chaotické obrázky bez nápadu.
A jak vůbec taková dobrá prezentace vypadá? Je to vlastně úplně jednoduché! Stačí dobře vypadat na fotce, tedy mít dobrý profesionální portrét. A pozor! Portrét v žádném případě není to samé jako profilovka ze seznamky, kdy jste byli sice o pár let mladší a štíhlejší, ale zároveň vypadáte jako nezkušené jelito, které neumí do pěti napočítat. Fotografie focená narychle u zdi v kanceláři také příliš seriózně nepůsobí. K úspěchu je také nutná dobrá prezentace produktů a služeb, tak aby zaujaly a vypadaly dobře.
Dali byste přednost laciné fotce, kterou za babku nafotí na koleně kamarád kamaráda, nebo investujete do dobré prezentace? Nejen v případě byznysu je opravdu lepší nechat fotografování na odborníkovi – na oku, které vám ukáže, co pro vás bude nejlepší.
Správný profík si s vámi o fotce popovídá, doporučí a poradí, co a jak je vhodné pro váš obor i pro vás osobně a samozřejmě taky vše dobře nafotí.
A jak vypadá dobrý portrét? Záleží na tom, k jakému účelu má fotka sloužit, ale rozhodně to nemusí být suchý nudný obrázek. Kreativitě se meze nekladou.
Bohužel dnešní konzumně nastavená doba chrlí nejrůznější snímky na úkor jejich kvality, proto většinou nejsme schopni v tom množství obrazových vjemů rozlišovat opravdu podařené fotografie. Podvědomě to však rozlišovat umíme a podle toho si také vybíráme, co se nám líbí a co ne. Člověk by si měl udělat chvíli čas, zastavit se, koukat, přemýšlet a naučit se znova vnímat to doré a také originální. Zároveň platí, že stvořit kvalitu není dáno každému, a proto se vždy vyplatí využít služeb těch, kteří to opravdu umí. Pamatujte si, i vy můžete vypadat jako James Bond, když si vás vezme do parády profesionál.
Leave a reply