Kdo by tohle miniaturní auto neznal. Jezdívali v něm naši rodiče či dokonce prarodiče a člověk žasnul, jak se do tak mrňavé věci mohli vůbec vejít. Ale jeho obliba byla tak veliká, že se po letech znovu ocitá na výsluní. O tomhle mladším bráškovi svého proslulého předchůdce se říká, že je to nejpovedenější retro úspěšného auťáku.
Maličký Ital, připomínající lákavou jednohubku, je moderní kopií svého slavného předka. Má nejen stejné proporce, ale i známý rozpustilý výraz, za který může poděkovat světlometům a vydařené přední masce. Ačkoliv až neuvěřitelně připomíná původní „pětikilo“, doba pokročila a tak jízdu v současné pětistovce zpříjemňuje pasažérům řada technických vymožeností. Sedačky i volant disponují nastavitelností, o čemž se majitelům prvních fiátků nezdálo, příjemným překvapením je USB port či GPS navigace, pro ochlazení stačí zapnout zabudovanou klimatizaci.
Pod kapotou se neskrývá stádo plnokrevníků, což ale ani nelze od malého fiátka očekávat. Většina z těch, které se ocitají v provozu, mají buď malolitrážní benzinové motory, nebo naftovou třináctistovku. Převodovka nabízí pět rychlostních stupňů, přičemž zrychlení na stovku je až překvapivě svižné. Maximální udávaná rychlost je 165 km/hod. Na povolené městské i dálniční limity naprosto postačující.
Tenhle krasavec je nenáročný strávník a vezme si kolem čtyř litrů na sto kilometrů, takže ačkoliv jeho pořizovací cena není nejnižší (základní činí bezmála 275000 Kč), provoz samotný je vcelku ekonomický.
Kufr má objem 185 l a nelze počítat, že je nafukovací. Bohatě možná postačí pro převezení běžného rodinného nákupu, ale to je tak asi všechno. Je to spíš auto typu: vezmi si doklady, kreditku a jeď!
FIAT 500 je ideální kousek pro příznivce malých aut, pro ženy a fandy značky a retro stylu.
Své další příznivce si jistě opět najde a nedá mu to mnoho práce.
Leave a reply