Menu

Co je nového?

Chorvatská rallye již o víkendu! Nový podnik chce ovládnout Toyota

Shares
Foto: Toyota

Soutěžní týmy se připravují na třetí kolo letošního světového rallyového šampionátu FIA, kterým je od 22. do 25. dubna Chorvatská rallye. Po Arktické rallye ve Finsku se bude jednat o další zbrusu nový podnik v soutěžním kalendáři WRC a zároveň by mělo jít o první rallyový závod od sezóny 2019 pořádaný čistě na asfaltu, tedy bez zimních podmínek panujících na akcích jako Rallye Monte-Carlo.

reklama

Do Chorvatska míří v čele bodování továrních týmů i soutěžních jezdců Toyota s cílem navázat na dobrý výsledek, kterého s Yarisem WRC již na asfaltu dosáhli. Dvacetiletý Kalle Rovanperä se zúčastní jako historicky nejmladší leader mistrovství WRC, Sébastien Ogier a Elfyn Evans shodně zaostávají za stájovým kolegou o pouhých osm bodů.

Chorvatská rallye se uskuteční v hlavním městě Záhřebu a pojede se na různorodých asfaltových cestách. Očekává se směsice horších i hladkých povrchů, a zatímco některé úseky jsou rychlé a plynulé, na jiných jezdce čekají cesty užší a zakroucenější.

Po cvičných jízdách ve čtvrtek dopoledne v okolí Záhřebu začne rallye v pátek ráno prvním z 20 měřených úseků o celkové délce 300 soutěžních kilometrů v průběhu tří dnů.

reklama

Chorvatska rallye

První dva soutěžní dny se budou týmy pohybovat jihozápadně od města; na každý den jsou naplánována dvě kola téže čtveřice rychlostních zkoušek, rozdělená polední přestávkou na servis. V neděli se posádky vydají severněji na poslední dvojici rychlostních zkoušek, přičemž obě se pojedou dvakrát.


Za volantem čtvrtého vozu Yaris WRC bude usedat Takamoto Katsuta, zařazený do programu Rally Challenge Program týmu Toyota Gazoo Racing, jenž ve dvou úvodních kolech sezóny dojel jako šestý.

„Je zvláštní vyrážet poprvé ve WRC do Chorvatska na akci, která zřejmě bude hodně rychlým závodem na asfaltu. Povrch se obecně jeví jako celkem hrubý, ale jsme si vědomi, že na některých místech může být i dost kluzký, takže by to z pohledu jezdců mohlo být celkem náročné,“ říká před závodem šéf týmu Toyota Gazoo Racing Jari-Matti Latvala.

„Yaris WRC je na asfaltu tradičně velmi silný, jak jsme ostatně nedávno viděli na Monze a v Monte Carlu, ale také víme, že nic nemůžeme brát za předem dané, a úspěch si tak musíme tvrdě vybojovat. V Chorvatsku jsme testovali šest dnů, kdy jsme se snažili jet po cestách co nejpodobnějších těm, které očekáváme v ostrém závodu. Samozřejmě vůz nyní již dobře známe a s nastavením není tak snadné dosáhnout výrazného posunu vpřed, takže se nyní hlavně soustředíme na to, jak dostat to nejlepší z nového obutí Pirelli,“ dodává Latvala.

reklama

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Přidat na Seznam.cz
Nahoru