V České republice výrazně roste zájem o automobily s hybridním pohonem. Prodej hybridů v posledním čtvrtletí zaznamenal největší nárůst a meziročně vylétl o 68 %. Tento pohon se ukazuje v dnešní době ideální, stále není totiž pro elektromobily dostatek dobíjecích stanic. A v Česku toto platí dvojnásob.
„Vidíme, že Češi vnímají jak ekologický rozměr, tak praktický ohled potřeby jistého dojezdu. Proto roste zájem o hybridy, které si navíc elektrickou energii sami jízdou vyrábějí. Hybridní pohon je již mezi novými vozy druhým nejprodávanějším, když v prodejích předskočil dieselové motory a usadil se na druhém místě za benzínem,“ říká Milan Beutl ze společnosti Anytime Carsharing.
Zvýšený zájem o hybridní pohony potvrzuje i automobilka Toyota. „Popularita hybridů v Česku stále roste, aktuálně prodáváme již přes 70 procent osobních vozů v hybridní variantě,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značky Toyota. Nutno ovšem podotknout, že Toyota je na poli hybridních vozů lídrem a u většiny ostatních automobilek nejsou čísla prodejnosti elektrifikovaných modelů tak vysoká. Trend je však jasný, ať si elektroskeptici říkají, co chtějí.
Zájem táhne mladá generace
„Pro sdílená auta je pak hybridní pohon ideálním řešením. Je to nejekologičtější pohon, na který se můžete vždy spolehnou. To je jeden z hlavních důvodů, proč hybridní auta od Toyoty v Anytime využíváme. Z našich dat vyplývá, že 52 % jízdy naše vozy jezdí na energii, kterou si automobil sám jízdou vytvoří. Naši službu využívá hodně mladá generace, která není k ekologii lhostejná a toto považují za důležité,“ uzavírá Milan Beutl. Zdá se tak, že taťkové v dieselech pomalu ale jistě vyklízejí pozice…
Leave a reply