Peugeot přivezl do Ženevy velmi unikátní model 508 Sport Engineered, který by měl být dalším velmi zajímavým modelem značky. Automobilka, která se před pár lety zmítala v problémech, slaví s modelem 508 zasloužený úspěch, a sportovní verze by mohla být velmi, velmi zajímavá…
Jasně, je to jen koncept, ale zatraceně zajímavý. A Peugeot má dobře našlápnuto, z čehož máme upřímnou radost. Aktuální nejsilnější model má pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 225 koní, ale provedení Sport Engineered je přece jen někde jinde.
Benzínový čtyřválec 1,6 l má sám o sobě 200 koní, ale společnost mu dělá ještě 112 koňový elektromotor na přední nápravě a o pohon zadní nápravy se pak stará druhý elektromotor, který má výkon 203 koní!
Automobilka nezveřejnila celkový výkon auta (u hybridních pohonů nelze jednoduše sečíst), nicméně výkonové parametry jsou působivé: stovka za 4,3 s, pružné zrychlení z 80 až 120 km/h zvládne za 2,5 s a pojede až 250 km/h. Slušné, že?
Zásadní změny se odehrály i na podvozku. 508 Sport Engineered má rozšířený rozchod kol (vpředu o 24 mm, vzadu o 12 mm), brzdy mají masivní průměr 380 mm a disky jsou obuty do pneumatik Pilot Sport 4S o rozměru 245/35 R20. Samozřejmostí je i nižší světlá výška.
Peugeot se chlubí, že auto ujede čistě na elektřinu až 50 kilometrů, za to vděčí baterii s kapacitou 11,8 kWh.
Peugeot 508 je sám o sobě designově velmi povedené auto a nový koncept vypadá naprosto skvostně. Můžou za to jiné nárazníky, difuzor a kombinace barvy Selenium Grey s výraznými detaily v barvě Kryptonite. Jeho boční siluetu pak neruší žádný spoiler, auto vypadá tak, že by se okamžitě mohlo začít vyrábět.
A ono je to opravdu nejspíš na spadnutí, protože Peugeot vyslyšel kritiku na svoje SUV bez pohonu všech kol a investoval do vývoje hybridních čtyřkolek. 3008 i 5008 se tedy dočkají a není problém tuto technologii implementovat i do modelu 508. Jsme zvědavi, jestli to dotáhnou do konce a jak pak bude auto jezdit, protože jedna věc jsou výkony na papíře a druhá věc je reálný projev.
Každopádně velký palec nahoru pro automobilku, o které už mnozí začali pochybovat…
Leave a reply