Druhý červencový víkend přišlo na železničních přejezdech o život pět lidí. Od začátku roku pak celkem dvacet. Je to jen pochybení jednotlivců, nebo je částečně vinen i stát?
Řidičova nepozornost, ať už ji způsobí cokoli, je jistě neomluvitelná. Jenže řada silnic I. třídy se křižuje s tratěmi, na nichž se řítí rychlíky stokilometrovým tempem. Nemá část odpovědnosti také stát, konkrétně zákonodárci, ministerstvo dopravy, Správa železniční dopravní cesty, nebo příslušné samosprávy, na jejichž varování a upozornění státní úřady s odpuštěním zhusta kašlou?
Nejsem znalý příslušných předpisů, ale můj obyčejný rozum nechápe, proč například na přejezdu místní silnice v Blatné jsou závory i světelná signalizace a v témže městě na křižovatce silnice I. třídy se železnicí jenom světla? I nesoustředěného řidiče stažené závory upozorní na nebezpečí více než pouhá zvuková a světelná signalizace.
Kolik lidí na přejezdech zahyne kvůli jejich nedostatečnému zabezpečení, lze asi těžko vyčíslit. Kdybych žil v opravdu bezpečném státě, bylo by na rychlíkových tratích všude mimoúrovňové křížení a na silnicích nižších tříd všude závory. Potom by počet zbytečných obětí jistě výrazně klesl.
Děkuji za přečtení. Jiří Čepelák
Chcete se také na stránkách Mzone.cz podělit o svůj názor nebo se vypsat z něčeho, co vás trápí? Blogovat můžete i vy! Své příspěvky zasílejte na e-mail redakce@mzone.cz a do předmětu uveďte heslo „Blog“.
Leave a reply