Na rozdíl od dalších evropských autosalonů se ten ženevský těší stálé přízni automobilek i návštěvníků. V neutrálním Švýcarsku jsou každý rok k vidění novinky a koncepty, a protože je výstaviště v Ženevě poměrně malé, bez problémů ho projdete za jeden den. A letošní ročník bude nejen o elektromobilech a SUV, ale k vidění bude i pár velmi zajímavých supersportů!
Letošní ženevský autosalon je již 89. v pořadí a na rozdíl od autosalonů v Paříži či Frankfurtu rozhodně netrpí dramatickým odlivem vystavujících. Výstaviště hned vedle letiště je každý rok zaplněné k prasknutí a každý vám řekne, že rozhodně stojí za návštěvu. Letošní ročník se koná od 5. do 17. března 2019, první dva dny jsou pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 7. března.
Brány se od pondělí do pátku otevírají v deset hodin a zavírá se v osm večer, o víkendu je pak otevřeno od devíti do sedmi. Celodenní vstup je 16 franků, tedy cca 370 korun, a po čtvrté hodině je zlevněno na polovinu.
Na autosalon se dostanete jak autem, přičemž skoro celá cesta je po dálnici a z Prahy je to 950 a z Brna 1160 kilometrů, tak letadlem, kdy z letiště na výstaviště jednoduše dojdete – stačí jen přejít nadchodem přes silnici. Na internetu pak najdete překvapivě mnoho zájezdů na autosalon, kdy vás celý výlet (cesta autobusem + vstup) přijde na cca 1800 Kč. Výstaviště Palexpo je poměrně kompaktní, takže vám k návštěvě autosalonu opravdu stačí jen jeden den. Soudě podle minulých ročníků, tak většina exponátů je otevřená a do aut se tedy můžete posadit.
5 aut, kvůli kterým byste se na ženevský autosalon měli vypravit:
Ferrari F8 Tributo
Nový osmiválcový supersport od Ferrari nahrazuje model 488 GTB, který byl ve výrobě pouhé čtyři roky. F8 Tributo je jeho přímým pokračováním, ale jak už je ve světě supersportů zvykem, tak je lehčí, silnější a rychlejší. A ty parametry vážně berou dech…
Přeplňovaný osmiválec 3902 cm3 má výkon 720 koní a točivý moment je 770 Nm, což při suché váze 1330 kg stačí pro zrychlení na stovku za 2,9 s a maximální rychlost 340 km/h!
Honda E Prototype
Na druhém konci spektra je krásný retro elektromobil od Hondy, který má pohon zadních kol a výrobce slibuje, že nejen kvůli tomu bude mít velmi dobré jízdní vlastnosti. Jde zatím jen o koncept, ale ještě v letošním roce by měla automobilka spustit jeho výrobu.
Peugeot 208
Tato francouzská automobilka doslova vstává z popela a po hezkém a dobře jezdícím větším modelu 508 představí v Ženevě hatchback 208. Pěkná karoserie stojí na úplně nové podvozkové platformě a k mání budou jak benzínové, tak naftové i elektrické verze.
2x RUF
Německá malosériová autmobilka přiveze hned dvě zajímavá auta, obě jsou reinkarnacemi Porsche 911. Provedení CTR Anniversary navazuje na dva roky starý prototyp CTR a jde o skutečný unikát. Karbonová karoserie, přeplňovaný boxer s výkonem 710 koní, váha cca 1200 kg a topspeed okolo 360 km/h. Druhé auto je pak RUF GT, což je modifikace generace 991 s výkonem 522 koní, které má dál rozvíjet charakteristické znaky Porsche i společnosti RUF.
Škoda Kamiq
Našinec nejspíš ocení, že Škodovka ukáže ve světové premiéře svoje nejmenší SUV. Městské SUV, které vychází z designové studie Vision X, je přímý příbuzný se Škodou Scala, nebo třeba s Volkswagenem T-Cross či Audi A1. Sdílí s nimi totiž podvozkovou platformu (Kamiq má ze všech aut vůbec nejdelší rozvor), ale taky motory a převodovky. V nabídce budou verze s pohonem předních i všech kol, a kromě benzínových a naftových motorů se dočkáme i verze CNG.
Leave a reply