Zdá se, že si nejoblíbenější sociální síť zaměřená na fotografie sama podkopává větev. Majitelé Instagramu se totiž rozhodli, že přestanou zobrazovat, kolik lidí lajkuje příspěvky jiných uživatelů.
Jako hlavní důvod zástupci Instagramu uvádějí, že si přejí, aby se uživatelé více soustředili na obsah, který sdílí a místa, která navštěvují, než na počítání lajků.
Ale ruku na srdce, dávno pryč jsou doby, kdy fotky na „Instáči“ sloužily jen jako inspirace pro cestování a nové módní trendy. Obrovský kolos jménem Instagram je v současné době naopak postaven na množství srdíček, protože čím víc lajků, tím víc megastar.
Celebritou se na Instagramu může stát každý, komu nechybí jistá dávka vkusu a citu pro fotografii (nebo naopak; záleží, na jaké straně hvězdného spektra chcete stát), jenže kde budou tyto celebrity, když jim vezmeme tisíce lajků u fotografií, budou mít vlastně ještě vůbec na chleba?
Spousta spoluprací influencerů s firmami je přímo závislá na měřitelnosti dosahu k fanouškům, marketing je sice hezká věc, ale bez čísel ho prostě dělat nelze. Ano, uživateli zůstane možnost podívat se, komu se daná fotografie líbí, spočítat si ale celkovou lajkovanost budou muset ručně, po jednom uživateli… ano, opravdu stále žijeme v 21. století.
Tuto novinku chtějí začít testovat již během tohoto týdne v Kanadě, kde jako prvním odstraní počet lajků u fotografií i videí. Podle toho, jak se testování osvědčí, aplikují opatření do celého světa.
Pak se ale také může snadno stát, že Instagram brzy upadne v zapomnění, bez lajků začnou odpadat influenceři, bez influencerů zase followeři a aplikace se vrátí zpátky do vlastního pravěku, kde si budete zase sdílet fotografie kočičky s vlastní matkou, až na Instagram definitivně zapomenete.
Inspirace na Instagramu? Tyhle účty zkrátka musíte sledovat! Kategorie jídlo a recepty
Pravdou je, že sociální sítě nemusí mít úplně blahodárný účinek pro duševní zdraví některých lidí, zejména pak dětí. Mohou tak trpět pocity méněcennosti, že si některé věci nemohou dovolit nebo se podívat na ta překrásná exotická místa z fotografií, ale už jim nedojde, že není všechno zlato, co se třpytí a že vytvořit takovou cool fotku zabralo třeba několik hodin.
Na druhou stranu nám byl ale Instagram mnohokrát dobrým rádcem při cestování, některá zajímavá místa jsme objevili jen díky použitým hashtagům a objevili tak skvosty, o kterých průvodci mlčí. Stejně tak jako chodíme na „Instáč“ pro inspiraci při vaření, se ale také rádi chlubíme, je to přirozená lidská vlastnost a když nám fotku olajkuje 50 kamarádů máme z toho upřímnou radost. Protože sdílené radosti a úspěchy jsou prostě vždycky o trošku lepší.
Majitelé jednoduše chtějí z Instagramu vytvořit „zdravější“ místo, kde není prostor pro závist a honbu za úspěchem. Nepřipadá vám to ale trochu jako alibismus?
Nevytvořili snad oni sami novou sociální síť ve snaze vydělat miliardy a stát se tak úspěšnými podnikateli? Nebo jim křivdíme a opravdu si nepřáli své „dítko“ dostat mezi masu lidí a určitou falešnost dodali platformě až sami uživatelé? Na to si asi musí odpovědět oni sami.
Leave a reply