Tým Toyota Gazoo Racing si v napínavém závodu Šest hodin Fuji na domácí půdě dojel pro první dvě místa, čímž si v předposledním kole světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA 2023 zajistil titul mistra světa mezi továrními týmy.
Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López s vozem GR010 Hybrid č. 7 v impozantním souboji hypercarů zvítězili nad posádkou Porsche, získali maximální bodový příděl, a potvrdili tak pátý mistrovský titul týmu Toyota Gazoo Racing ve světovém šampionátu značek.
Sébastien Buemi, Brendon Hartley a Ryo Hirakawa s vozem GR010 Hybrid č. 8 před davem 54 700 fanoušků završili pro Toyotu dokonalý výsledek v podobě druhého místa s odstupem pouhých 39,119 s.
Vzhledem ke čtvrtému vítězství vozu č. 7 v roce 2023 je světový šampionát soutěžních jezdců před sedmým a posledním kolem stále otevřený, neboť posádka osmičky nyní vede s náskokem 15 bodů, přičemž na jezdce stále čeká bodový zisk až 39 bodů.
První dvě místa po zajištění první startovní řady v kvalifikacích rozhodně neodráží celý příběh stojící za neuvěřitelně těsným soubojem na čele, kdy byly vozy Toyoty nuceny proplétat se soutěžním polem až do páté hodiny závodu, než se konečně ujaly vedení.
Mike se po startu propadl na třetí místo, zatímco Sébastien po střetu s vozem Ferrari č. 50 v chaotické situaci v první zatáčce skončil až na šestém místě soutěžního pole. Když byl po výjezdu safety caru hned v prvním kole závod obnoven, Mike při souboji o druhou pozici nuceně opustil trať a propadl se na čtvrté místo, zatímco Sébastien předjetím Cadillacu č. 2 získal pátou pozici.
Ze vzrušujícího souboje týmů Toyota Gazoo Racing a Ferrari, favoritů na titul světového šampiona, vzešly vítězně vozy GR010 Hybrid. Mike a Sébastien se probojovali přes dvojici vozů Ferrari, a když vedoucí šestka Porsche po první hodině zajížděla do boxů natankovat, vůz č. 7 vedl před osmičkou.
Tlak na čele vzrostl po první výměně jezdců přibližně po dvou hodinách závodu. José okamžitě zajel nejrychlejší kolo závodu a během svého napínavého úseku se těsně přiblížil k Porsche č. 6, zatímco zezadu se přibližoval Ryo s osmičkou na třetí pozici.
José neúnavně čekal na příležitost k předjetí vedoucí vozu a brzy díky sérii velmi rychlých kol s Ryem za volantem dělila první trojici vozů pouhá sekunda; následně Ryo překonal i Josého a v závěru čtvrté hodiny závodu se svým odvážným manévrem ujal vedení.
O několik minut později po poslední výměně jezdců se vedení ujal Brendon, zatímco Kamui v závěsu jel na druhém místě. Kamui vedl nejrychlejší vůz na trati, rychle se chopil vedení, a ještě zvýšil náskok před Brendonem, který v poslední hodině závodu odrážel krátký tlak Porsche č. 6.
Poslední část závodu kontroloval Kamui, jenž po 229 kolech projel cílem za mávání šachovnicovým praporkem, čímž potvrdil deváté vítězství týmu Toyoty z 10 závodů na okruhu Fuji Speedway a současně prodloužil zdejší vítěznou sérii týmu, sahající až do roku 2016. Brendon s osmičkou projel cílovou rovinkou na druhém místě.
K oslavě těžce nabytého vítězství a mistrovského titulu na stupních vítězů se připojil i Koji Sato, prezident Toyoty a předseda týmu Toyota Gazoo Racing Europe, jenž měl tento víkend vedení týmu na starosti. Sezónu uzavře 4. listopadu závod 8 hodin Bahrajnu.
Leave a reply