Toyota přichází s novým konceptem C-HR prologue, který je odvážnou evolucí originálu. Siluetou připomíná spíše kupé, ale s větším vnitřním prostorem. Jeho karoserie je hladká, a přitom výrazně tvarovaná a přináší vzhled, který je zároveň futuristický a nezaměnitelný právě pro Toyotu C-HR.
Toyota C-HR prologue má větší kola a společně s kratšími převisy vylepšují postoj vozu ze všech úhlů pohledu. Současně platí, že tento model bude nejen od pohledu dynamičtější, ale též praktičtější a prostornější v interiéru.
Precizní a organické povrchy
Toyota C-HR prologue se zříká statických křivek s cílem vyjádřit jemné přechody mezi ostrým a plynulým. Dvě zdánlivě protichůdné hodnoty vedly k vytvoření precizního a uspořádaného návrhu, jehož výsledkem je proměna povrchů a jejich rozpohybování. Právě tento značný dynamický rozsah se odrazil v kontrastu mezi plynulostí a ostrostí na doposud nevídané úrovni.
Tvář, na kterou nezapomenete
Součástí 3D architektury je motiv žraloka kladivouna na přídi vozu, vytvořený pomocí spletených tvarů a výrazného světelného podpisu. Otvory v masce se zmenšily, zatímco štíhlejší světlomety kladou důraz na high-tech identitu vozu.
Pohled Toyoty C-HR je stejně břitký a pronikavý jako pohled žraloka a se stejnou energií je vůz připraven vyrazit vpřed. Podobný motiv spletených tvarů pokračuje napříč celou ostře řezanou, rotující a protínající se karoserií, kde můžeme pozorovat dva propletené tvary akcentující vnější podobu vozu.
Toyota C-HR prologue přináší třetí barevný akcent v odstínu síry, který doplňuje kovově stříbrnou a klasickou uhlově černou. Tato kombinace byla od počátku navržena jako varianta trojbarevného laku na přání s cílem zaujmout, což se také podařilo.
Duální genetická výbava s dostupným hybridem a hospodárným plug-in hybridem
Toyota C-HR prologue dokládá zasazení značky Toyota o uhlíkovou neutralitu prostřednictvím dalších elektrifikovaných variant v největším a nejkonkurenčnějším automobilovém segmentu v Evropě, kterým jsou kompaktní vozy SUV. Nová plug-in hybridní Toyota C-HR s bateriemi montovanými v Evropě vedle hybridního provedení ještě více posílí multi-technologickou strategii pohonů od Toyoty.
První náznak toho, že se Toyota připravuje představit v nižší střední třídě zcela nový typ vozu, jsme mohli zaznamenat v říjnu 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži. Právě tam byla světu odhalena studie Toyota C-HR concept. Již po zhruba dvou letech se tento koncept proměnil ve skutečnost.
Prostřednictvím Toyoty C-HR značka představila vůz, který nesnáší kompromisy a nebojí se vystoupit z davu, podobně jako lidé, kteří usedají za jeho volant. V roce 2022 si Toyota zadala nový úkol, posunout Toyotu C-HR ještě o kus dále.
Příběh evropského vývoje
Za vznikem současné Toyoty C-HR stojí evropské návrhářské a vývojové centrum Toyota ED² v jižní Francii. A právě v ED² vznikl i nový koncept Toyota C-HR prologue. Zadání pro ED² bylo jasné, jakkoli náročné a odvážné: překonat to, čeho již bylo dosaženo.
„Naším posláním bylo jít skutečně do hloubky, vydat se dále, než jsme kdy v minulosti šli. Upřímně se těšíme, až naši novou Toyotu C-HR představíme,“ říká Lance Scott, ředitel pro design v Toyota European Design Development.
Toyota C-HR prologue není pouhým konceptem a dává zcela zřetelně najevo, že se Toyota věrně drží stránek, které stály za úspěchem modelu C-HR. Nevíme, jak vy, ale my se rozhodně těšíme!
Leave a reply