Na konci června sjel z montážní linky cvikovského závodu poslední automobil se spalovacím motorem. Odteď už se ve fabrice vyrábějí jen elektromobily.
Golf R Variant sedmé generace s dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem a lakováním karoserie v odstínu bílá Oryx s perleťovým efektem byl vyroben v této fabrice jako poslední vůz se spalovacím motorem. Od 26. června 2020 se v Cvikově vyrábí výhradně elektromobily Volkswagen, k nimž se v budoucnosti připojí rovněž elektricky poháněné modely sesterských značek Audi a Seat.
Skok do automobilové budoucnosti přichází po dlouhé éře spalovacích motorů. Jimi poháněné automobily byly v Cvikově vyráběny od roku 1904 – v počátečním období se po mnoho let jednalo mimo jiné o modely Horch, v dobách NDR zde sjížděly z montážní linky vozy Trabant.
V květnu 1990 spustil v západosaském závodě výrobu Volkswagen. V průběhu uplynulých 30 let vzniklo v Cvikově přesně 6 049 207 vozů Volkswagen Polo, Golf, Golf Variant, Passat Limuzína a Passat Variant.
Reinhard de Vries, vedoucí oddělení techniky a logistiky ve společnosti Volkswagen Sachsen, k tomu v pátek 26. června tohoto roku řekl: „Pro nás je dnes historický den. Jsme hrdi na naše dosavadní výkony a současně se velmi těšíme na to, co nás čeká. Rozvoj elektromobility bude i nadále získávat na dynamice. Poptávku budeme uspokojovat z Cvikova. Již pro příští rok jsme vytvořili kapacitu výroby 330 000 vozidel.“
„Cvikov je v rámci německého automobilového průmyslu lokalitou s nejbohatšími tradicemi. Náš tým vždy odváděl skvělé výkony a vyráběl vozidla vynikajících kvalit. V koncernu jsme si získali důvěru být prvním výrobním závodem, který zahájí velkosériovou výrobu elektromobilů. Výrobní závod Cvikov je díky tomu připraven na budoucnost,“ dodal předseda ústřední podnikové rady společnosti Volkswagen Sachsen Jens Rothe.
Rekonstrukce zbývající části závodu byla již zahájena
Práce v hale 6, v níž byl dosud vyráběn Golf Variant, jsou již v plném proudu. Po mnohatýdenní rekonstrukci v průběhu léta v ní budou na konci roku vyrobeny první elektromobily – k modelu ID.4 se později přidají také SUV sesterské značky Audi. Od listopadu 2019 probíhá v západním Sasku sériová výroba vozů ID.3 1stEdition. Letos v létě bude následovat spuštění výroby modelu ID.4.
Program školení pro všech 8000 zaměstnanců
Postupně rekonstruovaný cvikovský závod je prvním velkým podnikem pro výrobu automobilů, v němž Volkswagen kompletně přechází na elektromobilitu. Investice do transformace dosáhnou 1,2 miliardy eur. Po poslední fázi rozšíření výroby bude od roku 2021 v Cvikově produkováno šest modelů na základě platformy MEB pro tři koncernové značky.
V rámci kvalifikačních opatření se všech 8000 zaměstnanců připravuje na výrobu elektromobilů a zacházení se silnoproudem. Cvikovský tým absolvuje do konce roku 2020 celkem 20 500 školicích dnů. Tím v Cvikově vzniknou pracovní místa s dlouhodobou perspektivou.
Výroba osobních automobilů poháněných spalovacími motory v Cvikově od roku 1904 (k 26. 6. 2020):
Model/výrobce | Počet vyrobených vozů | Období výroby |
Horch (osobní vozy) | 33 500 | 1904 až 1940 |
Audi | 11 168 | 1910 až 1940 |
DKW | 256 941 | 1931 až 1942 |
IFA (osobní vozy) | 26 908 | 1949 až 1955 |
P 70/P 240 | 38 178 | 1955 až 1959 |
Trabant | 3 096 099 | 1957 až 1991 |
Volkswagen | 6 049 207 | 1990 až 2020 |
Celkem | 9 512 001 | 1904 až 2020 |
Leave a reply