Vlajková loď Škodovky ve variantě Scout se od svého zavedení v létě 2019 etablovala jako pevná součást modelové nabídky. Velice oblíbené je toto multifunkční lifestylové kombi zejména v severských zemích.
Například ve Švédsku a v Norsku se v tomto robustním a dobrodružném provedení objednává už každý devátý Superb. Vedle Octavie, Kodiaqu a Karoqu je tak Superb ve verzi Scout čtvrtým modelem, který doplňuje nabídku robustních offroadových vozů. Superb Scout upoutá svým neuvěřitelným prostorem, svou všestranností v kombinaci s pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty a rovněž nabídkou výkonných motorů.
Superb Scout, dodávaný výlučně ve verzi kombi, sází na offroadový vzhled: S robustními lemy karoserie, standardně dodávaným pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty, který zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů a zvětšení světlé výšky o 15 mm.
Díky největšímu objemu zavazadlového prostoru ve své třídě – 660 až 1950 litrů je možné přepravovat objemné outdoorové vybavení, jako jsou horská kola či jiné sportovní vybavení, do vzdálenějších míst. Kromě toho je s tažnou kapacitou 2200 kg ideální pro tažení přepravníků pro lodě či koně nebo obytných přívěsů.
Výhody pohonu všech kol i na suché vozovce
Standardně dodávaný pohon všech kol u modelu Superb Scout nabízí enormní výhody nejen mimo zpevněné silnice, například na štěrku, blátě nebo na zasněžených cestách. V mnoha situacích zvyšuje pohon na přední a zadní nápravě trakci a jízdní stabilitu, a to i na suchém povrchu.
Za běžného provozu jsou poháněna pouze přední kola, pokud dojde ke ztrátě jejich trakce, převede elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka páté generace během několika milisekund automaticky část hnacího momentu i na zadní kola. Hnací moment tak zůstane zachován a síla se bez přičinění řidiče dostane vždy tam, kde je jí zapotřebí.
V případě potřeby směřuje až 90 procent hnací síly na zadní nápravu nebo až 85 procent na jediné kolo. Elektronická řídicí jednotka automaticky zasáhne už při minimálním rozdílu mezi otáčkami kol obou náprav.
Zaznamenávají a zpracovávají se také informace jako otáčky motoru, poloha plynového pedálu, otáčky jednotlivých kol, úhel natočení volantu a příčné i podélné zrychlení. Při brzdění motorem, při nízkém zatížení nebo při normální jízdě v přímém směru směřuje naprostá většina hnacího momentu na přední nápravu.
Robustní prvky karoserie i speciální interiér
Škoda Superb Scout dostala výrazný offroadový vzhled. Vedle robustního předního a zadního nárazníku se vyznačuje i ližinami hliníkového designu a plastovými kryty podběhů, prahů a spodní části dveří. Střešní nosič a rámečky bočních oken jsou chromované, kryty vnějších zpětných zrcátek mají hliníkový design. Robustní vzhled podtrhují osmnáctipalcová hliníková kola Braga, volitelně nabízená i ve dvoubarevném provedení, nebo nová devatenáctipalcová dvoubarevná hliníková kola Manaslu.
Interiér je v typickém stylu Scout, zdobí jej speciální lišty v dekoru dřeva, potahy sedadel mají specifický vzor s kontrastním prošíváním a na přání je k dispozici kombinace alkantary a kůže (na českém trhu dodávána standardně). Díky velkému prostoru a všestrannosti je tak Superb Scout vhodný jak pro lifestylově a sportovně založené zákazníky, tak i pro rodiny s dětmi a je také ideální jako prostorný vůz na dlouhé jízdy pro fleetové zákazníky.
Výkonné a efektivní motory
Superb Scout je k dispozici výhradně s nejsilnějším naftovým a benzinovým motorem této modelové řady. Vznětový agregát 2,0 TDI má výkon 140 kW (190 koní) a maximální točivý moment 400 Nm. Zážehový motor 2,0 TSI dosahuje maximálního výkonu 200 kW (272 koní) a jeho maximální točivý moment činí 350 Nm.
Škodovka ukázala novou hybridní Octavii RS
Kromě pohonu na všechna kola jsou standardně obě varianty vybaveny sedmistupňovou převodovkou DSG a jsou také velmi úsporné díky systému Start-stop a rekuperaci brzdné energie. Díky dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává vůz dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Na přání je k dispozici adaptivní podvozek (DCC).
Tradice verzí Scout
Robustní offroadově laděné modely Scout mají u Škodovky bohatou tradici. V roce 2006 představila Škoda druhou generaci modelu Octavia poprvé v tomto dobrodružném provedení. Od té doby mají verze Scout v paletě modelu Octavia své nezastupitelné místo. V roce 2017 rozšířila automobilka rodinu svých modelů Scout prostřednictvím vozu Kodiaq i do segmentu SUV, o rok později následoval model Karoq Scout.
A co zákazníci chtějí?
Volitelné LED-Matrix světlomety jsou u majitelů vozu Superb Scout velice oblíbeným výbavovým prvkem. Tento inteligentní systém, který umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by došlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu, byl dosud objednán pro 93 procent všech prodaných vozů.
Velice oblíbené jsou i potahy sedadel v kombinaci alkantary a kůže, kterou si objednalo 84 procent všech zákazníků této verze (na českém trhu 100 %, jde o standardní výbavu modelu), a závěsné zařízení, kterým disponuje 76 procent všech objednaných vozů. 87 procent všech zákazníků provedení Scout se také rozhodlo pro vznětový motor 2,0 TDI s nižší spotřebou paliva, 13 procent pak pro motor 2,0 TSI.
Téměř polovina všech Superbů Scout – konkrétně 48 procent – jezdí na devatenáctipalcových hliníkových kolech Manaslu. Sériově montovaná stříbrná osmnáctipalcová kola Braga představují 27 procent objednaných vozů, jejich antracitová verze 25 procent. Nejoblíbenější barvou modelu Superb Scout je pak odstín modrá Lava, za níž následuje bílá Moon a šedá Quarz. Na čtvrté pozici se umístila nová metalická barva oranžová Tangerine, která je nabízena exkluzivně pro tento model.
Leave a reply