Volkswagen zvyšuje intenzitu své hybridní ofenzivy. Na Ženevském autosalonu měl oslavit světovou premiéru například nový Touareg R. Autosalon v Ženevě se ale nakonec kvůli hrozbě koronaviru letos konat nebude.
Touareg R o výkonu 340 kW (462 koní) nabízí inovativní symbiózu suverénního výkonu a elektrické hospodárnosti. Nové SUV se s dostatečně nabitými akumulátory rozjíždí vždy v režimu elektrického pohonu, a tedy s nulovými emisemi.
Všestranný automobil může jet s elektrickým pohonem rychlostí až 140 km/h, při požadavku rychlejší jízdy se k elektromotoru přidá zážehový motor V6 (TSI) přeplňovaný turbodmychadlem. Touareg R tak dokáže překonat obvyklé vzdálenosti při každodenním dojíždění pouze s elektrickým pohonem.
Řidič intuitivně ovládá stav nabití akumulátorů v menu Hybrid na displeji informačního a zábavního systému. Dokonce i v závěru dlouhé jízdy si tak může ponechat dostatečnou zásobu elektrické energie pro dojetí do cílové oblasti ve městě s nulovými emisemi. Systém řízení sady akumulátorů při zapnutém navigačním systému předvídavě zohledňuje také data o průběhu trasy a přizpůsobuje využívání energie v akumulátorech s cílem optimalizovat dojezd s elektrickým pohonem.
Hybridní pohon modelu Touareg R je tvořen především zážehovým motorem V6 (250 kW/340 koní) se zdvihovým objemem 2995 cm3 a přeplňováním turbodmychadlem, elektromotorem (100 kW/136 koní) a sadou lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh uloženou pod podlahou zavazadlového prostoru. Točivý moment je přenášen 8stupňovou samočinnou převodovkou (s funkcí manuálního řazení Tiptronic) a rozvodovkou sériově dodávaného pohonu všech kol 4MOTION.
Díky pohonu všech kol a velmi výkonnému hybridnímu systému (točivý moment 700 Nm) je Touareg R koncipován i jako velmi zdatné tažné vozidlo, za které lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Nový model je navíc jako první externě nabíjitelné hybridní SUV nabízen s asistentem Trailer Assist. Asistenční systém pro automatizované manévrování s přívěsem je v modelu Touareg R funkční i v režimu výhradně elektrického pohonu.
Další novinkou je kromě toho nejnovější verze asistenčního systému Travel Assist, který poprvé umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 250 km/h.
Samotná nejvyšší rychlost je přitom méně rozhodující než skutečnost, že nejnovější generace systému Travel Assist reprezentuje aktuálně nejvyšší evoluční stupeň asistenčních systémů Volkswagen na cestě k autonomní jízdě.
Nové SUV bylo koncipováno divizí vysokovýkonných vozů Volkswagen R, která tradičně vyvíjí nejsportovnější modely v portfoliu Volkswagenu. Touareg R přitom symbolizuje změnu paradigmat. Je totiž prvním modelem Volkswagen R s externě nabíjitelným hybridním pohonem a současně je prvním modelem s hybridním pohonem, který zaujal postavení nejvýkonnějšího vozu značky Volkswagen.
Je to vůbec možné? Sériový Volkswagen Touareg míří na Rallye Dakar!
Touareg R bude uveden na trh ve druhé polovině letošního roku s ušlechtilou a mimořádně rozsáhlou výbavou, která bude zahrnovat mimo jiné vnější stylistický paket „Black Style“, 20“ kola z lehké slitiny („Braga“) a vnitřní výbavu „R-Line“ (např. čalounění kůží „Vienna“ s krystalicky šedým prošíváním).
Leave a reply