Jede 403 km/h, má dokonalou aerodynamiku, hybridní pohon s výkonem 1050 koní a řidič si v něm bude připadat jako pilot v letadle. McLaren Speedtail je hodně speciální záležitost!
McLaren F1 byl prvním opravdovým supersportem a téhle malosériové anglické automobilce trvalo víc jak pětadvacet let, než přišla s jeho důstojným nástupcem. Seznamte se s hypersportovním McLarenem Speedtail, který má všechny předpoklady pro to stát se jedním z nejobdivovanějších aut desetiletí.
Cena a počet vyrobených kusů
Legendárního McLarenu F1 vzniklo všeho všudy 106 kusů, a to včetně šesti testovacích prototypů a několika závodních provedení. Proto McLaren rozhodl, že nový Speedtail bude vyroben ve stejném počtu. Cena? 51 milionů korun. Pořád ho chcete? Máte smůlu, celá produkce už je vyprodána.
Proč vypadá tak jak vypadá?
Protože se narodilo ve větrném tunelu. Je to jedno z nejaerodynamičtějších aut všech dob a všechno co vidíte má svou funkci. Otvory na přední kapotě odvádějí vzduch na boky auta, vzduch k motoru přivádí otvory na místě, kde je běžně zadní okno. Na zadku auta jsou dvě hydraulicky ovládaná křidélka z pružného karbonu a jak při bližším zkoumání zjistíte, jsou pevnou součástí karoserie, to proto, aby aerodynamiku nerušila sebemenší spára.
Kola vepředu i vzadu jsou stejná, ale…
…ale nevypadá to tak. To proto, že přední kola mají aerodynamické karbonové kryty, jakési poklice, které se ale netočí. Důvod je jasný – v rychlosti přes 300 km/h vznikají okolo kol silné turbulence a tohle auto přece jede až 403 km/h.
Další čísla?
Věru, moc jich zatím není, vždyť nevíme ani přesnou specifikaci motoru. Maximální rychlost už jsme vám prozradili a výkon 1050 koní taky. A McLaren zatím nezveřejnil údaj zrychlení z nuly na stovku, ale místo toho rovnou z nuly na 300 km/h, což Speedtail zvládne za 12,8 s. Ech, to je rychleji, než dá Škoda Felicia právě na tu stovku. No a mohlo by vás zajímat, že hmotnost auta je 1500 kg, a že na délku měří úctyhodných 5137 mm – je tedy delší než Mercedes S.
Interiér je neuvěřitelné místo
Stejně jako McLaren F1, tak i Speedtail má pozici řidiče vpředu uprostřed. Aby mohl lépe nastoupit, jsou boky řidičova sedadla ze speciální kůže, aby tam dotyčný lépe vklouzl. A sedačka samotná je dělaná každému novopočenému majiteli podle jeho zad a pozadí. Dvě zadní sedačky jsou pak součástí karbonového monokoku. Jestli vám uspořádání interiéru přijde jako v letadle, pak si všimněte těch ovladačů na stropě – tam je ovládání převodovky, jízdních režimů i ventilace, ale taky tam najdete startovací tlačítko. Působivé, že?
Leave a reply