Vyhněme se balancování na kraji talíře s horkou kaší a pojďme rovnou k věci. Pokud jste se rozhodli podnikat, pak se téměř jistě neobejdete bez CRM systému. Proč? Protože budování věrné klientely bývá v konečném součtu výrazně levnější a ziskovější než „jednorázovky“. O největších výhodách řízení vztahů se zákazníky prostřednictvím komplexního softwarového řešení se dočtete v tomto článku.
Data konečně v pořádku
CRM systém byl odjakživa vnímán především jako centralizovaná databáze klientských informací. A přestože dnes software slouží i jako nástroj pro řízení projektů či emailing, původní funkce mu samozřejmě zůstala. Takže pokud nechcete riskovat chaos v nashromážděných údajích a konverzacích, rozhodně se CRM nezdráhejte používat. Usnadníte tím každodenní administrativní rutinu nejen sobě, ale i kolegům z dalších oddělení.
Zákaznická podpora na úrovni
Cenová politika je jistě důležitá, jenomže když skřípou ty nejdůležitější služby, zákazníci se pravděpodobně příště obrátí na konkurenci. U zákaznické podpory jsou důležité rychlost i kvalita – a s oběma aspekty vám moderní softwarová platforma významně pomůže.
Pracovníci mohou nepřetržitě přistupovat ke všem potřebným informacím včetně záznamů předchozích konverzací, a díky tomu vyřeší požadavky klientů obratem a k jejich spokojenosti.
Detailní analytika
CRM systém neúnavně sbírá data – a nejen to. Informace pečlivě třídí a servíruje v podobě podrobných analýz, klíčových ukazatelů výkonu a reportů. Ty lze následně využít při plánování.
Perfektní segmentace zákazníků
Díky CRM systému začnete vnímat zákazníky jako osobnosti s konkrétními potřebami. Přestanete je vnímat jako velkou neznámou a naopak jim budete moct nabídnout produkty, o které skutečně stojí. Techniky jako upselling a cross-seling se stanou vašimi nejlepšími přáteli – a vaše příjmy porostou mnohem rychleji. Zní to jako klišé, ale právě tento přístup odděluje zrno od plev.
Ludvík Hrubý
28. 1. 2022 - 15:48Kdybych měl tu možnost se znovu rozhlížet ve svých 25 letech kam se vydat kariérní cestou, byla by to určitě Big Data a analýza dat. To je něco, co nás bude provázet do konce internetu. Rozhodně bych dělal na vlastní noze. Tolik zaměstnání, které jde dnes vykonávat vzdáleně to nikdy nebylo. A když bych nebyl gramotný v IT, začal bych asi dělat daně. Moje kamarádka https://janazhorova.webnode.cz si tím přijde na fajn peníze.
Draha
22. 9. 2022 - 20:52Do podnikání bych po mnohaleté zkušenosti bez automatizovaného systému, bez projektové řízení – software, bez systému, který sbírá data a dělá jednoduché operace rozhodně nešla. Je to teda docela boj na začátku přejít z těch obyčejných google tabulek do vlastního řešení, ale čas a zkušenosti poté každého oslní a nikdo nic nechce.