Mistrovství světa v ledním hokeji je v plném proudu a k obrazovkám usedají i ti, kteří se běžně sportovním přenosům vyhýbají. Průzkum chytré internetové televize Kuki zjišťoval, jací jsou Češi hokejoví diváci. Zajímá nás více slovenský soupeř, nebo největší výzvy hokejové scény?
Podle chytré internetové televize Kuki, která zpracovala výsledky sledovanosti přímých přenosů z loňského Mistrovství světa v ledním hokeji na ČT Sport, dokážou hokejové zápasy zvednout sledovanost sportovních televizních programů o více než 500 procent. Kdo by čekal, že zájem diváků stoupá spolu s šancí na vítězství českého týmu, je ale na omylu.
„Vůbec nejvyšší sledovanost prostřednictvím Kuki jsme zaznamenali 10. května u zápasu Česko–Rusko. Ta se v průměru vyšplhala na více než 11 tisíc diváků, což přesáhlo denní průměr o 560 procent. ČT Sport přitom ten samý den vysílala ještě poměrně atraktivní zápas Slovensko–Francie. Na prodloužení si zápas Čechů s Rusy pustilo dokonce přes 14 tisíc sledujících, což se u sportovních přenosů vymyká,“ upozorňuje vedoucí prodeje Kuki Vladimír Tovarňák.
Po výhře nad Ruskem ale začala mít sledovanost českého týmu kupodivu sestupnou tendenci. Zápas s Běloruskem 11. května už v průměru sledovalo jen něco málo přes 8 tisíc diváků, při zápase s Rakouskem 14. května klesla sledovanost dokonce pod 8 tisíc lidí. Čtvrtfinálový zápas Čechů se Spojenými státy sice zaujal přes 9 tisíc diváků, kupodivu vyšší zájem ale u fanoušků vzbudil skupinový zápas Česko–Švýcarsko. V televizi si ho zapnulo více než 10 tisíc lidí, a sledovanost tak poprvé hranici 10 tisíc diváků překročila až v pátý den hokejového mistrovství. Při závěrečných adrenalinových nájezdech sledovalo dění na ledě dokonce přes 12 tisíc fanoušků.
První odehraný zápas českého mužstva, do něhož nastoupilo proti slovenským sousedům, zaujal více než 6 tisíc sledujících. Druhý den následující zápas se Švédskem již vidělo o něco méně lidí, necelých 6 tisíc.
„Celková průměrná sledovanost českého týmu oproti ostatním týmům se dostala na 217 procent. Zajímavé je, že průměrná sledovanost slovenského týmu byla přibližně pouhých 80 procent,“ vypočítává Tovarňák.
Kromě soupeření českých hokejistů bylo nepřekvapivě přitažlivé rovněž finále mezi Švýcarskem a Švédy, které zhlédlo téměř 6 tisíc lidí. Semifinále mezi USA a Kanadou naproti tomu dosáhlo sledovanosti pouhých 2 a půl tisíce diváků. Jedním z faktorů nižší sledovanosti mohl být fakt, že zápas těchto týmů mohli fanoušci vidět už druhý den mistrovství. Tehdy jich před obrazovky zasedly necelé 2 tisíce. Vůbec nejnižší zájem za celou soutěž přitáhl zápas Jižní Koreje s Kanadou, kdy přijímač nezapnula ani tisícovka hokejových fanoušků.
Od čísla 68 k Babišovi: Fenomén Jágr ztrácí posvátnost
„Nyní už se těšíme na výsledky sledovanosti probíhajícího hokejového šampionátu a nové porovnání dat. Jedná se o období, ve kterém většina diváků mění své obvyklé návyky a opouští sledování komerčních televizí jako Nova a Prima právě ve prospěch hokeje. K sledování komerčních televizí se poté lidé vracejí díky odložené sledovanosti,“ uzavírá Tovarňák.
Napište váš názor