Nejslavnější cyklistický závod Tour de France se letos kvůli pandemii koronaviru jede v neobvyklém termínu. Cyklisté budou tentokrát Francii křižovat od 29. srpna do 20. září a Škodovka u toho ani letos nebude chybět coby hlavní partner závodu.
Letošní závod kolem Francie bude mít celkovou délku 3 470 kilometrů. 29. srpna se při Grand Départ z jihofrancouzského pobřežního města Nice vydá na cestu do Paříže kolem 180 jezdců. Musí přitom zdolat celkem 21 etap, mimo jiné osm horských, čtyři stoupání a jednu individuální časovku.
Letošní trasa Tour de France zahrnuje také dvanáct nových měst a obcí, mezi nimi například Le Teil, Chauvigny nebo Mantes-la-Jolie. K nejzajímavějším trasám 107. ročníku této klasiky sportovní cyklistiky patří zejména horské trasy, které vedou peloton vedle Alp, Pyrenejí a Vogéz také Centrálním masivem a Jurou.
Profesionální cyklisté budou kromě toho muset zdolat také Grand Colombier, Col de la Lusette a Col de la Madeleine. 20. září dojede peloton do cíle již tradičně na pařížském bulváru Champs-Elysées.
Vzhledem k přesunutí původního termínu závodu z důvodu pandemie Covid-19 uspořádal pořadatel Tour de France A.S.O. společně s tréninkovou platformou Zwift šest virtuálních etap Tour de France. Od 4. července tak proti sobě nastoupili profesionální jezdci. Ve třech z těchto závodů měli možnost šlápnout virtuálně do pedálů také amatérští sportovci.
A chybět na letošním ročníku samozřejmě nemůže ani automobilka Škoda. Ta podporuje cyklistický závod Tour de France již po 17. za sebou jako oficiální hlavní partner. Automobilka poskytne organizátorům i vedení této cyklistické akce až 250 vozů, mezi nimiž nebude ani letos chybět tzv. Red Car, určený pro ředitele závodu Christiana Prudhomma, který z vozu Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem sleduje a řídí dění na trase.
Kromě toho Škodovka i letos sponzoruje Zelený trikot pro vedoucího jezdce bodového hodnocení.
Mimo jiné se automobilka jako partner oficiální aplikace Tour de France stará o to, aby fanoušci byli neustále informováni o aktuálním průběhu závodu.
„Rozsáhlé aktivity v oblasti cyklistiky a naše dlouhodobá dobrá spolupráce s pořadatelem Tour de France, společností A.S.O., jsou nedílnou součástí celosvětového sportovního sponzoringu Škoda Auto. Tour de France je pro nás ideálním prostředkem nejen pro mezinárodní prezentaci naší značky a produktů, ale i pro sdílení našeho nadšení pro tento dynamický sport s milióny fanoušků po celém světě,“ říká ke spolupráci člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Alain Favey.
Vášeň pro cyklistiku sahá ve Škodovce až k počátkům historie podniku. Před 125 lety, v roce 1895, založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol a položili tak základní kámen dnešního podniku Škoda Auto. Česká automobilka i nyní působí jako “motor cyklistiky”. Vedle „Staré dámy“ a etapového závodu kolem Španělska La Vuelta, podporuje celou řadu dalších národních i mezinárodních cyklistických klání. Součástí rozšířené nabídky produktů značky Škoda jsou i jízdní kola či cyklistické doplňky.
Napište váš názor