Pátá generace Golfu překonávala svým komfortem a dynamikou leckterého konkurenta z vyšší střední třídy. A to samé platilo i z hlediska kvality.
Stabilitu laserově svařované karoserie potvrzovala hodnota torzní tuhosti, která byla v roce 2003, kdy Golf V debutoval, o 35 procent vyšší než u předchůdce. Navíc byly pro model Golf poprvé na přání k dispozici také boční airbagy vzadu – společně se sériově dodávanými airbagy (čelní, boční vpředu, hlavové) tak mohli být cestující chráněni až osmi „vzduchovými vaky“.
Golf V bodoval v oblastech komfortu a dynamiky díky nové čtyřprvkové zadní nápravě a novým položkám výbavy, mezi něž patřila nová 7stupňová převodovka DSG, bi-xenonové světlomety, senzor deště, panoramatické posuvné střešní okno, první přeplňovaný motor s přímým vstřikováním benzinu v modelu Golf GTI (2004) a první Twincharger na světě (TSI, 2006) s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a mechanickým dmychadlem.
Modelová řada Golf se současně stala zajímavou pro ještě širší okruh motoristů díky novým karosářským variantám.
V roce 2006 debutoval Golf Plus, v roce 2007 CrossGolf, nový Variant a Golf BlueMotion, který zaujal průměrnou spotřebou paliva pouhých 4,5 l/100 km.
V březnu 2007 oslavil Golf velké jubileum: od roku 1974 bylo vyrobeno již 25 milionů vozů.
V roce 2008, kdy byl představen Golf VI, měla pátá generace na svém kontě již 3,4 milionu vyrobených vozů všech verzí této modelové řady.
Milníky modelové řady Golf V:
2003 | Laserové svařování dveří, podlahy, střechy, bočních dílů |
Víceprvková zadní náprava | |
Elektromechanický posilovač řízení | |
2004 | Návrat modelu GTI s přeplňovaným motorem (147 kW/200 koní) |
2006 | GT, přímé vstřikování benzinu a dvojité přeplňování (výfukové turbodmychadlo a mechanické dmychadlo) |
Debut modelu Golf Plus | |
2007 | Představení modelu CrossGolf a nového modelu Golf Variant |
Výrobní jubileum: 25 milionů vozů Golf od roku 1974 | |
2008 | Ukončení výroby páté generace po 3,4 milionu vyrobených vozů |
Napište váš názor