Virtuální realita se dostává pod kůži i běžným smrtelníkům. A obrovskou měrou se na tom podílí atraktivní titul z české dílny!
Letošního 1. května uběhl přesně rok od doby, co spatřila světlo světa budoucnost herní virtuální reality pod názvem Beat Saber od tria Ján Ilavský, Jaroslav Beck a Vladimír Hrinčár.
Pokud českou herní scénu alespoň jedním okem sledujete, asi o konceptu rozsekávání létajících předmětů ve VR do rytmu hudby už víte. Možná si ale neuvědomujete, jak velký globální dopad může toto dílo mít! Čím tedy celý svět tak fascinuje?
Neotřelý nápad
Začneme hned podstatou celé hry. Beat Saber bezesporu vychází z prvků, které svým způsobem existovaly před samotným vydáním titulu: meče, létající předměty a hudební podklad. Díky kreativnímu smíchání však vznikla kategorie, která na herním pískovišti dosud neměla obdoby.
Jasně, můžeš namítat, že na podobné bázi funguje (přesněji řečeno fungovalo) Guitar Hero, ale Beat Saber je zcela objektivně o několik úrovní dál. V první řadě vše jede ve virtuální realitě, segmentu, který definuje budoucnost gamingu. Celý koncept hry navíc vyvolává pocit neustálé akce, která graduje s barevně temnou atmosférou s tendencí hráče vtáhnout a nepustit.
Geniální soundtrack
Od prvního bodu se prakticky můžeme odvíjet do dalších oblastí. Tou klíčovou je samozřejmě herní soundtrack, o který se stará Jaroslav Beck (CEO Beat Games), známý hudební skladatel se zkušenostmi z tvorby pro herní studio Blizzard, ságu Star Wars a dalších.
Závislost na videohrách je oficiálně klasifikována jako onemocnění
V něm můžete cítit melodické beaty, které navozují motivační až dramatické dojmy s velmi průžným tempem. Ostatně se o tom můžete přesvědčit i například na Spotify, kde je oficiální soundtrack k dispozici.
Jde tak o ideální propojení pouhé „hry“ s vytříbenou hudbou, kterou dokáží ocenit i ti největší kritici. Přibývají navíc i mixy od producentů třetích stran!
Zážitkové fitko
Protože jde v podstatě o dílo založené na pohybu, můžeme vám zaručit, že se během hraní dost solidně zpotíte. Byť to třeba nemusí být vaším důvodem, proč do spárů Beat Saberu spadnout, rozhodně je to vítaný benefit pro fyzickou aktivitu.
Jen si představte, jak dlouhé desítky minut mácháte rukama. Navíc nijak z vynucení ani proto, že chcete mermomocí shodit nějaká ta kila, ale zkrátka z důvodu, že vás celý herní mechanismus tak baví. Proč toho tedy nevyužívat a nezlepšovat kondičku přímo před obrazovkou.
Prestižní ocenění
Výše zmíněné atributy nefascinují jen nás (respektive českou scénu), ale také celý herní průmysl. O tom svědčí i množství cen, které Beat Games za svou prvotinu obdržely a které jen dokazují, že má tato hra před sebou ještě velmi zajímavou cestu.
Může jít například o říjnové umístění v CEEGA Awards, první flek na Gamers‘ Choice Awards, letošní zlatý zářez na slavnostním ocenění VR titulů v rámci D.I.C.E. v Las Vegas a samozřejmě obdržení ceny za Nejlepší českou hru roku 2018.
Nehledě na to, že se tato hra dlouhou dobu držela v žebříčku nejstahovanějších titulů na platformě Steam. Zákonitě tak okolo ní panuje značný humbuk.
Hype, hype, hype
Beat Saber se mimo jiné relativně často objevuje také v různých televizních pořadech a obecně ve veřejném prostoru (zejména v tom magazínovém), který jen posiluje celkový hype z této hry.
Dost možná se tím nejvýraznějším symbolem zájmu stala účast ve vysílání známého komika Jimmyho Fallona, kde si atraktivitu tohoto titulu vyzkoušela představitelka superhrdinky Captain Marvel Brie Larson.
8 špičkových knih napsaných podle herní předlohy
Prostoru se hře dostává i na billboardech ve vysoce frekventovaných městech jako je Los Angeles. První vizuály na svém Facebooku nasdílel právě Jarda Beck. Ty se pojí k releasu Beat Saberu pro nový VR headset Oculus Quest.
Rostoucí dostupnost
Naznačili jsme, že Beat Saber před nedávnem dorazil i na novinku Oculus Quest. Ani zdaleka však nejde o jedinou platformu, kde je možné tyto herní zážitky ochutnávat. Od svých počátků je totiž dostupná i na headsety HTC Vive, Microsoft Mixed Reality a Oculus Rift. Loňský listopad navíc přinesl podporu také na PlayStation VR, který oblibu výrazně znásobil.
Díky tomu se tak poměrně snadno dostává do širšího spektra domácností a především ji značně zdostupňuje i pro rekreační fanoušky virtuální reality.
Důrazný drive tvůrců
I když to ve scénáři mají pravděpodobně všechny týmy vyvíjející hry, nadšení a neustálý tlak pro zlepšení ze strany kluků z Beat Games je minimálně fascinující. Už teď se jim podařilo vytvořit přelomovou VR hru, nicméně ani tento milník je nezastavuje a neustále makají na vylepšení.
Nemáte konzoli? Nevadí! Co nejlepšího si můžete zahrát dnes na počítači?
Na vavřínech neusínají a rozhodně nechtějí, aby usínali i jejich fanoušci. V Beat Games vaří perspektivní návykovou látku pro hráče a bude zajímavé sledovat, kolik dalších lidí strhne. V prvních 10 měsících to mohlo jít až k milionu, což se promítlo nejen v jejich kapsách, ale také motivaci. My jim každopádně fandíme!
Napište váš názor