Jestli si při pohledu na staré, vzduchem chlazené Porsche jen povzdechnete, že před pár lety se prodávali za 400 tisíc a nyní jsou o milion dražší, tak pro vás máme 5 dalších Porsche, které cenový boost teprve čeká. Neváhejte.
Porsche 912
Buďme upřímní, model 912 má jen čtyři válce a na dospělou 911 si jen hraje. Nicméně je to zajímavá alternativa k vlastnictví klasického Porsche a co si budeme povídat, s autem starým padesát let nebudete stejně jezdit úplně rychle, bez ohledu na to, kolik má válců. A pozor, tohle není motor z Brouka, najdete v něm jednotku z modelu 356!
Modely 912 jsou znalci přehlížené a laici o něm moc neví, což znamená, že jejich cena je ještě pořád přijatelná. Plusy jsou jasné – styl, pořizovací cena, puristický duch. Minusy – náklady na renovaci snadno dosáhnou částky za plnotučnou 911, chybí dva válce.
Porsche 914
Ano, tohle možná není nejpohlednější Porsche všech dob, vlastně se musíte pokaždé pořádně podívat, jestli jede dopředu nebo couvá, ale jak při prvním svezení zjistíte, je to Porsche každým coulem.
Způsob jakým zatáčí, jak reaguje na plyn a hlavně jak široký vám vykouzlí úsměv, to všechno jsou atributy, kvůli kterým stojí za to si ho koupit i s tím čtyřválcem.
Hlavně jejich ceny jsou ještě pořád přijatelné – dají se pořídit do 250 tisíc ve velmi slušném předrenovačním stavu, nebo můžete dát cca 750 tisíc za moc pěkné hotové auto! A můžeme vás ujistit, že jejich cena dolů rozhodně nepůjde… Tohle je aktuálně ta největší porsche příležitost!
Porsche 911 Targa (964)
Přestože vám budou „znalci“ tvrdit, že nejlepší Porsche všech dob je poslední vzduchem chlazená generace 993, tak vězte, že nejlepší Porsche je to, které vám parkuje před domem. A generace, která byla předtím, tedy 964, má skoro stejně dobré jízdní vlastnosti a ještě pořád klasické tvary. Je dokonce tak klasická, že Singer ji používá jako základ pro svoje stavby.
Zatímco většina lidí se soustředí na modely kupé, ideálně s pohonem zadních kol, tak čtyřkolky mají možná o něco lepší jízdní vlastnosti. A provedení Targa, tedy s odnímatelnou střechou, je trochu mimo zájem, což vám hraje do karet. Targa totiž kombinuje pevnost karoserie kupé s atraktivitou jízdu v kabrioletu. A při pohledu na nabídku zjistíte, že se dají koupit o chlup levněji než kupé, což ale nebude trvat dlouho – vyrobilo se jich jen 4900 kusů…
Porsche 911 GT3 (997)
Porsche změnilo pravidla pro objednávání vrcholných modelů GT a zákazníci skřípou zuby. Chápeme to. Co ale nechápeme, to je fakt, že jedna z nejlepších generací GT3, tedy provedení 997, vylezla za poslední tři roky jen o pár desítek tisíc, možná jednotky stovek. Takhle GT3 s manuální převodovkou a úžasným vysokootáčkových boxerem Mezger o objemu 3,6 l je totiž dokonalé řidičské auto a přestože je nová generace 992 rychlejší a silnější už v základním provedení, do intenzity zážitky jí nesahá ani po prahy dveří. Hledejte kus s jasnou historií, ideálně nebouraný. Některé GT3 nikdy nebyly na závodním okruhu, ale pak pozor, mohlo by vám být líto ji tam vzít, a tak přijdete o spoustu zážitků… Tohle Porsche je náš jasný favorit!
Porsche Cayman (986)
Divite se, že sem dáváme další malé Porsche? Svezte se a divit se přestanete! Podle nezaujatých testů jezdí Cayman s motorem uprostřed ještě lépe než běžná 911, což je dáno jeho vyvážením a hmotností. Při jeho vývoji mu dokonce museli ubrat pár koní, protože s vyšším výkonem by si dalo svojí starší sestru k snídani, což bylo z marketingového hlediska samozřejmě nepřípustné.
Opravdu pěkné kusy koupíte za tři čtvrtě milionu, ale dají se sehnat i o čtvrt milionu levnější, když budete hodně hledat a ještě víc smlouvat.
Je to nejlepší a nejlevnější způsob jak se dostat k opravdovému Porsche s plochým šestiválcem, nepochybujte o tom! Hlavně si kupte verzi s manuálem a rozhodně silnější provedení S, protože výkonnový rozdíl by vás štval, stejně jako váhání automatické převodovky PDK.
Napište váš názor